Traktorer och processorer

Leveransproblem Valmet?!

14 inlägg 5303 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Leveransproblem Valmet?!

volvo_buster  
#172201 Hej!

Fler som har fått långa väntetider på era nya valmet traktorer??


Senast redigerad av volvo_buster sön 22 apr 2012, 22:38, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Leverans problem Valmet?!

jd6630  
#172205 de har dom väl alltid, har dom 2 traktorer på orderblocket så kör de ihop saj rejält för dom

Avatar Fallback

Re: Leverans problem Valmet?!

volvo_buster  
#172212 Ja de kanske 8)

Vet de som har beställt under sep-okt 2011 och får förmodad lev runt juli 2012.... 😡

   TS
Avatar Fallback

Re: Leverans problem Valmet?!

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172215
volvo_buster skrev:Hej!

Fler som har fått långa väntetider på era nya valmet traktorer??


Pratar vi Valtra eller Komatsu?
Vilken modell?
Vilket skäl anger säger säljaren att den långa leveranstiden beror på?

Avatar Fallback

Re: Leverans problem Valmet?!

volvo_buster  
#172220 Valtra N-serie mfl

Underleverantörs problem samt datasystem byte Valtra Finland.

   TS
Avatar Fallback

Re: Leverans problem Valmet?!

valmet862  
#172254 de har haft ca 6 veckors leveranstid beroende på modell a serien har det varit ca 10 veckor men att det skulle va så lång tid som ni påstår verkar ju lite otroligt? beställde i slutet på oktober och fick levererad i december

Användarvisningsbild

Re: Leverans problem Valmet?!

ananders  
#172319 Jag går och väntar på en begagnad Valmet. Har köpt den av lantmännen som inbytestraktor, när jag skrev på köpeavtalet runt den 20e januari sa försäljaren att traktorn skule bli tillgänlig i slutet av februari/början av mars.
När jag runt den 10e mars ringer för att fråga om han vet när "min" traktor blir tillgänglig så väser han till svar att han inte hört något från Valmet om den nya som ska ersätta "min" hos den som bytt in den. Han sa att han skulle ringa till Valmet och återkomma till mig. Men inte ett ljud har jag hört från säljaren sedan dess.
Får väl ta tag i det nu i kommande vecka.

Så om volvo_buster har rätt så får jag väl min begagnade lagom till jul.

Avatar Fallback

Re: Leverans problem Valmet?!

Fredrik N  
#172337 En liten funderig.Hur gör du med priset då det borde ha blivit fler drift timmar på "din" valmet???
Jag antar att du hade gjort upp ett pris.

Användarvisningsbild

Re: Leverans problem Valmet?!

Mäki  
#172341 Samma så skall du kräva någon typ av garanti på den begagnade samt att dom servar upp den helt med tanke på att den som har den nu knappast servar så mycket när traktorn redan är in bytt.

Avatar Fallback

Re: Leverans problem Valmet?!

jd6630  
#172352 e där sagt en lev, dag ska traktorn lev, den dan med.
ja hade kört till säljaren o velat ha köpekontrakten o sen frågat när den kommer, o fått svar ....vet inte när han får den nye.
jaha fram me tändaren o en liten brasa sen kan säljaren stå där

Användarvisningsbild

Re: Leverans problem Valmet?!

ananders  
#172358
Mäki skrev:Samma så skall du kräva någon typ av garanti på den begagnade samt att dom servar upp den helt med tanke på att den som har den nu knappast servar så mycket när traktorn redan är in bytt.


Jo de tankarna har jag redan, priset är ju satt med hänsyn till ett visst antal timmar (som då var uppnådda) och övrigt slitage.

Tycker också att säljaren bör ha bättre koll på leveranstiderna om inte för min skull men för den som beställt den nya.

Leverans datum är tyvärr lite vagt angivet som "Snarast".

Det är väl som vanligt, som kund är man bara intressant fram tills det man har undertecknat köpekontraktet

Avatar Fallback

Re: Leverans problem Valmet?!

Fredrik N  
#172363 det låter som om det är dags för en om förhandling av köpet. ev förlängd garanti, en om fattande servic
eller på priset.

Användarvisningsbild

Re: Leverans problem Valmet?!

ananders  
#172379 Jo någon form av omförhandling får det bli, synd bara att man är en urusel förhandlare.

Avatar Fallback

Re: Leverans problem Valmet?!

volvo_buster  
#172385
ananders skrev:Jag går och väntar på en begagnad Valmet. Har köpt den av lantmännen som inbytestraktor, när jag skrev på köpeavtalet runt den 20e januari sa försäljaren att traktorn skule bli tillgänlig i slutet av februari/början av mars.
När jag runt den 10e mars ringer för att fråga om han vet när "min" traktor blir tillgänglig så väser han till svar att han inte hört något från Valmet om den nya som ska ersätta "min" hos den som bytt in den. Han sa att han skulle ringa till Valmet och återkomma till mig. Men inte ett ljud har jag hört från säljaren sedan dess.
Får väl ta tag i det nu i kommande vecka.

Så om volvo_buster har rätt så får jag väl min begagnade lagom till jul.


Sitter lite i samma hiss då jag också köpt beg traktor och därmed får invänta leverans utav den nya. Säljaren erbjöd sig omförhandling/diskussion när det börjar närma sig, vilket tycker jag ger ett positivt intryck. Bara så tråkigt att inte få den "nya" traktorn innan sommarens bravader.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).