Före och efter jobbet

Radiotjänst läggs ned

24 inlägg 10988 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Radiotjänst läggs ned

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171579 Radiotjänst läggs ned den 1 januari 2014.

Tv-avgiften skrotas och ersätts med en avgift som tas ut via skattesedeln. Det väntas utredaren Martin Holmgren föreslå, skriver Resumé.
Alla partier utom Vänsterpartiet är nu ense om den nya modellen.
Om förslaget går igenom läggs Radiotjänst ned den 1 januari 2014.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Radiotjänst läggs ned

Tosca  
#171582 Så då får jag som inte har någon tv söka avdrag på skatten för icke-tv-innehav istället eller något?

Användarvisningsbild

Re: Radiotjänst läggs ned

Skogstomte  
#171588 Nämen vafan, ska man ersätta det kommunistiska systemet med något ännu värre? Som att betala vägskatt om man inte har bil. Vill man inte ha SR och SVT i sin burk ska man slippa. Det är deras problem att se till att bara de som betalar får access!

Användarvisningsbild

Re: Radiotjänst läggs ned

loppan  
#171594 Det var på tiden tycker jag.
Frågan kvarstår om man kan gå ur svt som man går ur kyrkan för att slippa skatten?

Användarvisningsbild

Re: Radiotjänst läggs ned

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171693 Kanonförslag, lägg ner skiten och ha bara en radiokanal och en tv-kanal för public service
så blir det billigt för skattebetalarna.
Låt marknaden ta resten.

Avatar Fallback

Re: Radiotjänst läggs ned

skogsbjörn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171701 jag betalar gärna lite extra för att slippa all denna jävla reklam i tv och framförallt radio, lyssnar på P3 varje dag i maskin och kan inte tänka mig att byta mot typ mix megapol eller nåt annat skräp

Avatar Fallback

Re: Radiotjänst läggs ned

Belzambix  
#171703 Håller med skogsbjörn. Är en flitig svt och p3 kollare/lyssnare. Betalar gärna en avgift för det. Dock är det ju fel att ta betalt från de som ej använder publicservice kanalerna. Kanske lite svårt att hålla koll på dem.

Avatar Fallback

Re: Radiotjänst läggs ned

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171731 Fifan för reklamkanaler, P1 på dagarna och SVT räcker gott.
Skogsforum är också bra :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Radiotjänst läggs ned

Skogstomte  
#171759
Belzambix skrev:Håller med skogsbjörn. Är en flitig svt och p3 kollare/lyssnare. Betalar gärna en avgift för det. Dock är det ju fel att ta betalt från de som ej använder publicservice kanalerna. Kanske lite svårt att hålla koll på dem.


Betalkanalerna klarar ju av att koda sina sändningar. SVT/SR skulle rent tekniskt kunna göra samma sak. Men visst skulle deras budget krympa.

Hur man kan föreslå en avgift som tas ut via skattsedeln är en gåta. Då får ju alla betala - om man äger en TV eller inte.

Avatar Fallback

Re: Radiotjänst läggs ned

Tosca  
#171767
Skogstomte skrev:Hur man kan föreslå en avgift som tas ut via skattsedeln är en gåta. Då får ju alla betala - om man äger en TV eller inte.

Enkelt, bara att kalla det serviceavgift, om du sen utnyttjar servicen eller inte är upp till dig...

Användarvisningsbild

Re: Radiotjänst läggs ned

Skogstomte  
#171772
Tosca skrev:
Skogstomte skrev:Hur man kan föreslå en avgift som tas ut via skattsedeln är en gåta. Då får ju alla betala - om man äger en TV eller inte.

Enkelt, bara att kalla det serviceavgift, om du sen utnyttjar servicen eller inte är upp till dig...


Sverige är fantastiskt. Jag tror jag på allvar att jag ska söka medborgarskap i Finland där det verkar bo mer förnuft på alla nivåer. Bara hoppas våra grannar törs släppa in en :grin:

Avatar Fallback

Re: Radiotjänst läggs ned

Tosca  
#171800
Skogstomte skrev:
Tosca skrev:
Skogstomte skrev:Hur man kan föreslå en avgift som tas ut via skattsedeln är en gåta. Då får ju alla betala - om man äger en TV eller inte.

Enkelt, bara att kalla det serviceavgift, om du sen utnyttjar servicen eller inte är upp till dig...


Sverige är fantastiskt. Jag tror jag på allvar att jag ska söka medborgarskap i Finland där det verkar bo mer förnuft på alla nivåer. Bara hoppas våra grannar törs släppa in en :grin:

Annars får du titta västerut, i Norge slipper du toppstyras av EU - det kan vara nog så illa.

Användarvisningsbild

Re: Radiotjänst läggs ned

UmeLasse  
#171809 Inte en dag för tidigt!
Med handen på hjärtat, hur många gånger har man inte duckat när Radiotjänsts fogdar har varit i faggorna?

Användarvisningsbild

Re: Radiotjänst läggs ned

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171810 Fy fan va bra dom kan lika gärna göra betal tv av svt istället för via skattsedeln, för vem vill se på ståckhålms tv?

Avatar Fallback

Re: Radiotjänst läggs ned

skogslasse  
#171844 Är väl iofs mycket man betalar skatt för som man inte tar del av....
Likväl som det finns delar av andras inbetalade skatt som man tar del av...
Tycker det är ett rimligt beslut!
Sen kan man ju iofs ifrågasätta omfattningen av public service, behöver SVT ha x antal kanaler eller skulle det räcka med en oberoende kanal för nyheter etc?

Själv tycker jag SVT och SR står för en kvalitet som inga reklamkanaler har.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).