Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

småsur på John deere!

17 inlägg 9181 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

småsur på John deere!

olapersson  
#171653 nu ska ja gnälla lite!
vi skrev på papper på en ny maskin som skulle anlända 15 mars, men leveransdatumet har blivit uppskjutet gång på gång, det är inte det som gör mig förbannad utan bemötandet från Jd! det är ingen som ringer upp och talar om att maskin blir fördröjd utan man får jaga som en idiot för att få minimalt med info hur det går med leveransen!
Christer Rolfsson hänvisar till Rydsnäs och dom vet absolut ingenting.... man ringer till Märstad där blir man runtkopplad till olika personer som antingen inte svarar eller lovar att kolla upp saken och ringa tillbaka men det gör dom inte!
senaste budet var att maskin skulle anlända till sverige igår den 17e april och då lovade Rolfsson att den skulle gå på trailer inom 24 timmar!
idag så har ja sökt rydsnäs men dom vet ingenting som vanligt, och Rolfsson har jag sökt via sms samt ringt honom 15 gånger, men ingen jävel svarar!
jag är smått jävla förbannad över den dåliga informationen!!!



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: småsur på John deere!

Blivande snickare  
#171655 Är det försent att lämna in ett "Köpånger"? :???:
p.g.a. Dåligt bemötande, bristfällig informaion och lögn?

Användarvisningsbild

Re: småsur på John deere!

ananders  
#171662 Efter mina erfarenheter med säljare av olika slag så låter det bekant. Så länge man förhandlar innan köpet så är man rikligt uppvaktad men så fort man undertecknat köpekontraktet så är man mest ivägen om man hör av sig.

Och som du själv märkt att om leveransen skulle bli försenad så är det ingen som vet något.

Lycka till och hoppas att att du får din nya maskin snart 8) .

Avatar Fallback

Re: småsur på John deere!

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171663 "Köpånger" finns inte vad gäller affärer mellan företagare men avtalsbrott finns definitivt. Kräv ståtidsersättning i form av prisavdrag.

Avatar Fallback

Re: småsur på John deere!

Blivande snickare  
#171664
Skogsola skrev:avtalsbrott

Det var nått i den stilen jag menade :oops: .

Avatar Fallback

Re: småsur på John deere!

skogsbjörn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171704 är lite likadant med våran nya 1270, skulle ha kommit i början på april, sen i mitten och nu i slutet på april.. hoppas den kommer snart iaf

Avatar Fallback

Re: småsur på John deere!

jan larsson  
#171708 botten med leveransproblem. men är det ändå inte lite en skön känsla med vetskapen att en ny maskin är på väg.
vad problemen än beror på så får man väl tro att de tar sig tid att tillverka maskinen ordentligt. o inte slarvar ihop dem för att hålla ett datum.

Avatar Fallback

Re: småsur på John deere!

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171733 Ring direkt till fabriken vettja :mrgreen:
Dom har en kille som är ansvarig,han vet exakt när vilken maskin är klar.
Om leveranserna försenas är det oftast nån underleverantör som inte hållit tidtabellen,i vårt fall senast var det centralsmörjningsbyttan som inte dök upp :!:

Användarvisningsbild

Re: småsur på John deere!

Lill Junior  
#171902 Så där blir de när alla tillverkare ska köra med "Just In Time" leveranser från underleverantörer.

Avatar Fallback

Re: småsur på John deere!

johan85  
#171913 vist vill man ha sin nya maskin men det är inte helt fel att dra timmar på den gamla maskinen som man har bytt in

Avatar Fallback

Re: småsur på John deere!

olapersson  
#171925 Nä, vi har nästan hunnit dra 1000timmar =)
Återigen! Det är inte förseningen jag är lack på!! Det är den dåliga informationen...

   TS
Avatar Fallback

Re: småsur på John deere!

dexter  
#171926 Man tycker väl att dom kan svara på ett sms! De tar knappt tre minuter och svara ett långt sms. Och alla kan undanvara tre minuter.. sen borde NÅN veta vart maskinen är, färdigbyggd eller inte.

Användarvisningsbild

Re: småsur på John deere!

machonisti  
#171927 Det är inte bara skogsmaskinstillverkare so är JUST IN TIME det verkar vara i stort sett hela samhället. Simba har rätt, det finns alltid en ansvarig underchef som har en sån läggning att han åtagit sig ansvaret, sen efter ett antal hjärtinfarkter kan nån i ledningen nog minnas en kille en gång som nog gjorde, ja han gjorde nog jo jo men han dog tyvärr. Oj, hamna av kälken men visst bra för debatten.

Avatar Fallback

Re: småsur på John deere!

olapersson  
#171932 Det tar 30 sekunder att ringa upp och säga: ja vet ingenting än men hör av mig om en vecka igen...

   TS
Användarvisningsbild

Re: småsur på John deere!

machonisti  
#171935 Jo jag känner med dig ochså, det är du som kör pengarna i näven på herr John. Då borde herr Johns lakejer varit med så länge att han kommit underfund med att han har motspelare.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).