Före och efter jobbet

Geocaching

3 inlägg 1934 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Geocaching

jan larsson  
#171549 någon här som är bekant med Geocaching.

vid ett uppdrag i veckan. mellan nya o gamla r40 öster om borås hittade jag en cache (en del av tre) när området förberedes för maskin.

efter en del detektivarbete (o tolkning av engelska)på deras hemsida lyckades jag hitta den som lagt ut cachen. o meddelade att gallring skulle utföras i området o att det kunde finnas risk att cacheburken kunde förstöras eller försvinna. jag fick ett positivt tacksvar tillbaka. så jag sökte baklänges kan man väl säga.

lite kul verkar det. man får ju en anledning att komma till platser man annars aldrig skulle hamna på. o även möjlighet att lägga till egna speciella platser. som man kanske själv aldrig anade att de fanns.

då de flesta har gps. i sina mobiler idag så verkar det ganska enkelt att komma igång.

någon här som provat eller blev nyfiken på att testa.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Geocaching

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171552 Jag har testat någon gång, men mer har det inte blivit. Registrera dig på www.geocashing.com och sedan är det bara att börja leta.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Geocaching

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171566 Jomen, jag har tatt 100+ nu. Har faktiskt en på min mark själv. Har dock inte tatt den än. ;) Går i perioder, kul för barnen ibland.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).