Traktorer och processorer

Niab 5-15c = Hobby eller proff?

7 inlägg 5644 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Niab 5-15c = Hobby eller proff?

Kriffa  
#171346 Jag driver nu skogen manuellt, men känner att det blir lite slitsamt och har tänkt på en Niab 5-15c. Vi har ett balanskvantum på ca 750 m2 (400 massa, 350 tømmer) i året.
Vad har folk här för erfarenheter med Niaben?
Köpte en Farma T10 vagn förra året, men börjar fundera på om den är för klen för 700 m2 i året (läs tråden: Farma T10, bultbrott). Niab och farma är väl samma fabrik...?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Niab 5-15c = Hobby eller proff?

Torgny  
#172056 hej har en kass rygg så för mej är det perfekt med en Niab , fungerar både på gallirin o slutav men med större träd kan man behöva kapa av rotstocken med handjagarn

Avatar Fallback

Re: Niab 5-15c = Hobby eller proff?

Kriffa  
#172070 Har du modell b eller c. Tror du det är värt de extra 50" för c- modellen? Själv tror jag nog det.
Har du i tillägg någon åsikt om farma-vagnar. Jag har en t10 som jag efter två axelbult-brott börjar fundera på om den är för klen för at köra ca 700 m2/år blandavverkning med. Kanske man skulle byta till en dyraste vagn mens den är fin ( har gått 700 m2). 4wd hade ju också varit fint:-)

   TS
Avatar Fallback

Re: Niab 5-15c = Hobby eller proff?

skogsau1964  
#172087 Hvorfor mener du at det er verdt å betale 50000 ex for c-mod ? :???:

Avatar Fallback

Re: Niab 5-15c = Hobby eller proff?

Kriffa  
#172101 För att det är enklare spakrörelser och dimentionsmätning!

   TS
Avatar Fallback

Re: Niab 5-15c = Hobby eller proff?

Torgny  
#172191 har en B själv som jag köpt beganad o tycker den fungerar rätt bra , har ju en klave tillhands och den blir det ju inte så mycket fel på *L*

har en Farma t9 o den har fungerat utan några problem , köpte den 05 o kört c:a 100 m3 per år

Användarvisningsbild

Re: Niab 5-15c = Hobby eller proff?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172197 http://www.forsmw.se/1/sv/products/traktorprocessor.php

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar