Bioenergi

vad har ni vedmaskin till

49 inlägg 19435 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: vad har ni vedmaskin till

skogshasse  
#171066 hej på er alla jag hade en gammal klasskamrat på kaffe häromdan och han fråga mig hur jag hade råd att köpa en vedmaskin för ca 80,000 kronor då titta jag på honom och svara att den kostar ca 4-4,5 års rökning hur har du råd att röka han byte samtalsämne väldigt fort

Användarvisningsbild

Re: vad har ni vedmaskin till

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171078
skogshasse skrev:hej på er alla jag hade en gammal klasskamrat på kaffe häromdan och han fråga mig hur jag hade råd att köpa en vedmaskin för ca 80,000 kronor då titta jag på honom och svara att den kostar ca 4-4,5 års rökning hur har du råd att röka han byte samtalsämne väldigt fort

Mkt sant och kul.

Avatar Fallback

Re: vad har ni vedmaskin till

Blivande snickare  
#171093 Väldigt bra kontrat hasse :lol:

Användarvisningsbild

Re: vad har ni vedmaskin till

halvproffs  
#171096 Mågen köpte en beg Japa med klinga (modell? Den har vi kapat 100-150m3 per är utan några reparationer.Är väl inne på 10.året ungefär.
Klingfilning är väl det som är en utgift förutom dieseln till Ford 4000 som jag tycker går energisnålt.
Största fördelen med eldrift tycker jag är att det är mycket tystare.

Eftersom vi står i skogen och donar veden så är inte elen ett alternativ. Och vi slipper att städa på går´n. :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).