Skördare

Ponsse Bear 8W skördare

46 inlägg 22459 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Julafton kom tidigt iår :)

Mäki  
#150994
Lobacken skrev: Bollarna, även dom nya är ju som komatsus eme spakar. man jobbar med armen och axlarna mer


Som jag minns dom gamla spakarna så var det bara ett par minispakar som var överbyggda med en boll vilket gjorde att dom var som mini att köra men du kom åt knapparna bättre.
Där skulle jag tycka att det vore möjligt att köra sekvens, varför dom byggt dom här missfostren förstår jag inte. :-\

Lobacken skrev:
Bild

Användarvisningsbild

Re: Julafton kom tidigt iår :)

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#150998
Engstrand skrev:Ser ju ut som värsta star trek! :D



Smaken är väl som baken, en del gillar minispak och en del gillar bollarna. Dom har ju nog bollspakarna ännu, men en ny version...


Bild

Bild
[/quote][/quote]



dom där spakarna verka sköna när jag kände på dom i nolia synd bara att de va noll känsla över knapparna som sitter framför spaken men de bruka ju gå o lösa med superlin o oringar :roll:

men helt klart ett plus jämfört med ponsse knappdragspel edition

Avatar Fallback

Re: Julafton kom tidigt iår :)

Lobacken  
#152729
Bild

Kontoret :wink: (blev en Recaro ist för bege stolen. Otroligt skön stol)
Senast redigerad av Lobacken ons 11 jan 2012, 21:28, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Julafton kom tidigt iår :)

Mäki  
#152734 Hur går maskinen?

Avatar Fallback

Re: Julafton kom tidigt iår :)

Valmet 941  
#153691 han vart nog så nöjd med nya skördarn så han har inte klivit ur hytten sen maskinen klev av trailern

Användarvisningsbild

Re: Julafton kom tidigt iår :)

Mäki  
#153695 Eller så har han skruvat med skiten så han har så oljiga händer att han inte klarar av att skriva på en dator och nerverna är som kokt spagetti. :wink:

Avatar Fallback

Re: Julafton kom tidigt iår :)

Valmet 941  
#153697 hahaha ja de kan ju va så också ;)

Användarvisningsbild

Re: Julafton kom tidigt iår :)

finskpinne  
#153700 När man är skyldig så där mycket pengar så har man inte tid med att surfa på forum!! :wink: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Julafton kom tidigt iår :)

Valmet 941  
#153711 hehe ja :D de är nog värre för skotar föraren han lär nog jobba på för o hinna med i buskarna nu när Björnen är ute o kubikar :)

Avatar Fallback

Re: Julafton kom tidigt iår :)

Lobacken  
#154638 Va ska man säga.... den går som en dröm, njuter nu när vi har över kubiken i medelstam på posten vi är på. lite "krångel" ibörjan innan blev van minispak å sekvenskörning när man är van bollarna. har hunnit med 200 timmars service og :wink: (anledning man varit frånvarande)
ja skotarna har och göra nu, huggit flera poster vägkant, men ända ligger dom ca 1500 fub efter :lol: (och då har vi 2 st elephanter efter oss. ena går skift, andra enkelskift. och på björn kör vi 2 skift)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Julafton kom tidigt iår :)

Skogshuggarninorr35  
#154640 Så nu väntar ni bara på en halvmeter snö som grädde på moset :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Julafton kom tidigt iår :)

Lobacken  
#154644
Mäki skrev:Eller så har han skruvat med skiten :wink:


Du kör grönt förstår ja :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Julafton kom tidigt iår :)

Lobacken  
#154645
Skogshuggarninorr35 skrev:Så nu väntar ni bara på en halvmeter snö som grädde på moset :mrgreen:


Precis :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Julafton kom tidigt iår :)

Mäki  
#154658
Lobacken skrev:
Mäki skrev:Eller så har han skruvat med skiten :wink:


Du kör grönt förstår ja :lol:


Exakt :oops:

Avatar Fallback

Re: Julafton kom tidigt iår :)

Lobacken  
#170518 va tiden går fort i början.. imorgon är det 4 ½ månad sedan vi fick maskin och man blir mer å mer förtjust i sekvens körning och även att man kan "köra" flerträdshantering med agg. Visst, litt småtjafs har det ju varit, märkte även nu på vårsidan att ac inte va fylld från fabrik, så det var varmt i hytten även fast man hade gardinerna uppe. även en annan märklig sak va att nät vi fått ac fylld, så slog acpumpen "ut" datorn varje gång den gick igång. märkligt fel. men det fixa dom snabbt med en diod vid pumpen. den gav ut strömpeaker på nått vis. men men så är det. vi har däremot redan hunnit fått igen 39000 fub med den :)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).