Skotare

Galrings skotare

67 inlägg 26484 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16684 Ja det kan man göra annars med, bara man har långkran 8)

Rottne skotare
Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16721 ska ut och köra lite med 950f imorgon .då ska jag försöka komma ihåg kameran så ni kan få se den in action :D

Avatar Fallback
Skogsante  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16956 Törs man verkligen köpa en begagnad skotare som proffsen kört skiten ur. De säljer väl den för att den är slut på, eller har jag fel?

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16967 en skotare som har gått ett par tusen timmar är väll ingen fara att köpa..det finns ju en hel del maskiner som gått lite och sen har inte entreprenören klarat att ha maskinen kvar pga för dåligt betalt eller liknande :(

Avatar Fallback
Skogsante  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16975 Jo det är ju klart att 2000 timmar är inte mycket. Jag tycker mig dock ofta se maskiner som gått >10000 timmar som det begärs rejäla summor för. Jag skulle då tänka mig för både en och två gånger...

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16996 joo dte skulle jag med.
om maskinen bara är ordentligt skött så ska det nog gå att krama ur många fler timmar :)
men risken för haverier ökar ju med åldern :?

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17033 det bästa är ju taget på en maskin när den har gått 10 000h och många byter maskin för det får inte bli massa stillestånd när en maskin går 2skift. köper man en skotare för att bara köra hemma med så är ju inte stilleståndstiden för att få hem en resevdel lika dyr som för en entreprenör som ska betala ut lön yill en anstäld som inte har något att göra..
vad man än väljer för märke så går allt sönder nån gång

Avatar Fallback
Skogsante  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17088 Jo det är ju klart. Men det känns ju lite våldsamt att köpa en stor skotare för att ha i privatskogen. Är det inte lämpligare att köpa en skogsutrustad lantbrukstraktor med skogsvagn? Då får man ju en frächare maskin för samma pengar.

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17098 Man sak ju även tänka på att en maskin som gått i 3-4 år är avskriven osv. då byter då iaf vi hellre än att sitta i gamla grejjer... men de vi...
sen ser då jag det på det viset att en maskin som inte gått jätte mycke å då menar ja över 10000 timmar å är körd av proffs som ngn skrev ofta mer välskött/ servad än va en Bondkörd maskin som går på vintrarna är...

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17106 Det är svårt att säga vad som är bäst, våra marker från Hälsingland ner till roslagen är en skotare ett bra val pga blockig terräng. Undantag finns även här. Sedan ser man bilder här på skogsforum där det verkar gå att köra med personbil och släp-kärra där är nog huggarvagnen ett bra väl. Traktorn SKA dock ha vändbar förarstol punkt slut. Det där med att sitta vriden,på ratten eller på knä säger sig själv hur det är. Vad är det för vuxen person som står på knä mot ryggstödet med stolen bakfram vid bordet och dricker kaffe.
Kommentaren att jag tycker det går bra jag, ok då sitt så då

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17115 Ska man köra hem några lass årsved varje år kan man väl på sin höjd sitta snett. Men hua å sitta så å köra ut några hundra kubik. Hade man inte ont i ryggen innnan så lär man ju få det!

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17117 Löser man ju enkelt med att ha spakarna på vagnen, får man lite motion också när man går ur traktorn... :-)

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17149 som jag ser det så är en beganad skotare ett bättre köp en ny ´lanbrukstraktor med vagn om man bara ska ha den i skogen.. ska man även plogga snö o annat så är det ju en annan sak..

Användarvisningsbild
Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17157
timberjack810c skrev:ska ut och köra lite med 950f imorgon .då ska jag försöka komma ihåg kameran så ni kan få se den in action :D


Blev det några bilder?

//.D

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17172 ja men jag e på skolan och jag har bilderna hemma :(

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).