Skotare

Övertryck diff Eco-Log

8 inlägg 5173 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Övertryck diff Eco-Log

AndreasOls  
#169708 När vi kollade oljan i diffen märkte vi att det var ett övertryck i diffen. Oljan trycks ut ur hålet där oljestickan ska sitta. Provade att tappa ur olja för att undvika att det var för mycket olja redan från början. Men problemet återuppstod.

Någon som har tips på vad det kan bero på. I bakre diffen är det som vanligt.



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Övertryck diff Eco-Log

Blivande snickare  
#169710 Hur visas trycket?
Givarfel?

Användarvisningsbild

Re: Övertryck diff Eco-Log

Skogshuggarninorr35  
#169712 Jag vet inte på ecolog men på jd så är det tätningarna till bromsen som läcker om det fyller upp olja i diffhuset på det sättet du säger

Avatar Fallback

Re: Övertryck diff Eco-Log

AndreasOls  
#169713 jo det har jag varit med om på JD oxå. men kan inte mycket om eco-log. Får vänta lite och se om någon Eco-Log expert har något bra svar på detta här på forumet. Hoppas att Du har en bra påsk.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Övertryck diff Eco-Log

Ecologger  
#176290 Detta problem har vi på våran 564C också, vi var oroade över detta men de ska nog helt enkelt va så. Har självklar frågat servicelämnare och folk på ecolog om detta. Våra diffar har fungerat över 7tusen timmar nu så...

Användarvisningsbild

Re: Övertryck diff Eco-Log

Ecologger  
#176291 Däremot har jag ett intressant haveri just nu. Min maskin vägrade stängas av med nyckel i torsdags. fick "döda" den med nödstoppen. Bytte tändningslåset och trodde problemet var löst men icke. Dagen efter så vägrade maskinen stängas av igen, men nu dog bara maskin datorn när jag tryckte på nödstoppen i hytten. Motorn fortsatte gå.!!! stande först när jag tryckte på nödstoppen vid stegen. Sen "låste sig varvräknaren, och motorn låste sig på ett högt varvtal o dessutom går maskinen ej flytta. Ska bli spännande att se i morgon vad som är felet,. Jag tror de är någon databox el dylikt som fått spel...

Avatar Fallback

Re: Övertryck diff Eco-Log

Blivande snickare  
#176306 Håhå, dessa maskiner, stannar när dom inte ska men går när dom ska stanna :roll: .

Användarvisningsbild

Re: Övertryck diff Eco-Log

Ecologger  
#176891 Nu vet jag var de va för ett "litet" fel, De var en av de sk motor datorerna som lagt av, enkelt att byta när vi väl kom på att de var den som va galen. Så nu rullar de för fullt igen... Men xxxxx tkr kostade de lilla stoppet... :(

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).