Skördare

E-skördare - Dödsfälla?

125 inlägg 44764 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

E-skördare - Dödsfälla?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169421 http://www.dagensarbete.se/home/da/cont ... 3465632438


Själv blåste jag en tryckslang idag och skyndade mig o slå på nödstoppen hytten stog snett åt höger, så jag fick inte upp dörren för han utan lyckades sparka dörrn över belysningsrampen, hade det varit uppförsbacke hade det inte varit möjligt alls att få öpp dörren vägen bakåt är inte ens o tänka på då motorhuven är i vägen o sen ett fritt fall ner till backen på minst 2,5 meter, o dessutom går inte bakfönstret att lyfta av som påstås av JD 😈



   TS
Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

novis??  
#169425 ja det var det jag hörde hänt för ca 2årsen på en maskin så därför vart vi varse om problemet. Tror du man blir outad av jd nu :roll: jaja inte lär man få nå posetivt gensvar för man talatpå ett problem :!:
Senast redigerad av novis?? ons 04 apr 2012, 18:13, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

TimmberJack  
#169429 Vad jag vet måste maskinen vara CE märkt o då ska den uppfylla alla säkerhets krav i EU.
Gör den inte det får den inte säljas eller användas i EU.
Av vad som framgår av artikeln finns ju brister o då måste tillverkaren åtgärda dessa.

Användarvisningsbild

Re: E-skördare - Dödsfälla?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169430 de här verka ju va enda vägen att gå att skriva ut det på forumet till allmän beskådan efterdom dom inte verkar ta till sig såna här allvarliga problem??

och hur fan har dom tänkt sig att man ska komma ut bakvägen även om man får bort rutan när man har ett ryggstöd ivägen o är mellan 1,75 o 2 meter lång, om maskinen blir eldhärjda dessutom är det ju alltid motordelen som brukar brinna det känns riktigt genomtänkt att ha nödutgången åt det hållet.... :???:
Senast redigerad av huggarn82 fre 06 apr 2012, 08:28, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

Blivande snickare  
#169435 Citat ur artikeln:
"Det sitter dekaler i maskinerna som visar hur rutan tas loss, men finns det kunder som ändå känner sig osäkra kommer John Deere att erbjuda en praktisk demonstration."

Är det någon här på forumet som fått en praktiskt demonstartion :?:

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

novis??  
#169442 Nej någon sådan har ja ej fått men vart ifrågasatt om man var korkad för det tog 5sek.men ja mfl (3stmaskiner) har prövat o frågat olika tekniker hur det ska gå till sedan 2010 ingen vet :surp:

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

Tony Montana  
#169496 Den sista infon jag hört är att det går fint att lyfta rutan utifrån, men som frugan sa: va faan hjälper det?

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#169498 Imponerande att dom inte ens kollat att de går att öppna dörren hur än hytten står, måste ju va grundkurs 1a för konstruktörer.

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

torpöbo  
#169499 Om man lyfter emot aggregatet mot dörren på en ecolog sen trycker på nödstopp kan denna inte heller öppnas.

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

Skåningen  
#169516 Tycker JDs hytter har gått mycket långt bakåt i tiden. har kört en 1270e och det finns ju inte plats till benen när man är två meter lång. Ta tillbaka den gamla D-hytten. Där fanns det plats. Sen kan man undra varför de säljer E-modelen med fast hytt?????? De är ju helt ute och turnerar. Nu när man ska skaffa sig nytt arbete så får jag nog titta på vad de har för maskiner. Valmet och Rottne har bra hytter. Där finns det plats åt mig och inga problem att ta sig ut snabbt om man skulle behöva.

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

Blivande snickare  
#169534 Det här med att dom ger praktisk demonstration. Varför inte ringa och fråga om det är någon på JD som är villig att komma ut och visa hur man gör?
Det värsta och mest troliga svaret ni kan få är ju tyvärr "Nej tyvärr har vi inget folk över "
😡 😡
Alltid ska det dö någon innan de stora firmorna vaknar 😡

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

novis??  
#169558
Blivande snickare skrev:Det här med att dom ger praktisk demonstration. Varför inte ringa och fråga om det är någon på JD som är villig att komma ut och visa hur man gör?
Det värsta och mest troliga svaret ni kan få är ju tyvärr "Nej tyvärr har vi inget folk över "
😡 😡
Alltid ska det dö någon innan de stora firmorna vaknar 😡

det ska bli o film ska tas var så säker inget mickel före utan pang på 1000l bensin kring in med konstruktör booow ut om ni kan hehehe komma ut.Skämtosidå vi har filmat hur vi inte får upp fönstret o det ska filmas när john deere personal kliver rakt igenom på 5s fixar dom det på en ej prepparerad maskin ja då får man väl skämmas men annars är det många som får skämmas(det räcker troligtvis ej)
Senast redigerad av novis?? tor 05 apr 2012, 18:34, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

Blivande snickare  
#169559 :shock: :mrgreen: :lol:

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

snubblaren  
#169598
torpöbo skrev:Om man lyfter emot aggregatet mot dörren på en ecolog sen trycker på nödstopp kan denna inte heller öppnas.

Men bakluckan går ju fint att ta sig ur :)

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

AndreasOls  
#169739

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).