Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Forest Pro vagn

11 inlägg 8930 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Forest Pro vagn

karlastrid007  
#167613 vad säger ni om en vagn i denna klass (http://www.uppsalafritid.se/show_produc ... =Kombivagn) den kostar 12000 med flak och kran samt handvinsch. Hur mkt tror ni kranen kan lyfta i form av stock? 2.5 meter och 30cm i diameter typ? Väldet den vid första stocken och kan man motverka det med att luta ngn pinne eller stolpe mot vagnen? Det blir en elvinsch på den :) Jag är lite orolig för att åka i nerförsbacke, tänk om grinden pajar och stockarna kommer flygandes bakifrån?



   TS
Avatar Fallback

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Blivande snickare  
#167620


Forest Pro Timmervagn, reklamfilmen.



Forest Pro Timmervagn.

Avatar Fallback

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

DrDamp  
#167708 Va slut på den där 39k forest pro vagnen nu =(((

Användarvisningsbild

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

herjman  
#167724 Den billigaste Forest pro på blocket kostar 71 000:- Vart kostar den 39 000?

Avatar Fallback

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

skogsbonne  
#167735 den är utan drivning och utan hydralisk ställbar boggie

Avatar Fallback

Re: Blider Ved/timmer körning med atv

Hagalund  
#167755 Jag beställde en av de "billiga" på Blocket, det var en Can-Am återförsäljare utanför Göteborg som hade köpt på sig 18st och hade lite "vårkampanj". Det var en helt vanlig "Forest Pro" med hydraulisk flyttbar boggie. Dock ingen HD med drivning. Såg nu att annonsen var borta så de kanske har gått åt. Jag är iallafall supernöjd och kört hem årsförbrukningen med ved samt lite sågtimmer till "Logosolen" :)

Användarvisningsbild

Re: Forest Pro vagn

wiktor  
#167791
karlastrid007 skrev:vad säger ni om en vagn i denna klass (http://www.uppsalafritid.se/show_produc ... =Kombivagn) den kostar 12000 med flak och kran samt handvinsch. Hur mkt tror ni kranen kan lyfta i form av stock? 2.5 meter och 30cm i diameter typ? Väldet den vid första stocken och kan man motverka det med att luta ngn pinne eller stolpe mot vagnen? Det blir en elvinsch på den :) Jag är lite orolig för att åka i nerförsbacke, tänk om grinden pajar och stockarna kommer flygandes bakifrån?



har en exakt lika dan med insatsflak och kran men köpte den på kellfri för 8000+moms :wink: .riktigt bra för att vara kina!!! :grin:fast grinden är för klen den måste man förstärka :roll:

Avatar Fallback

Re: Forest Pro vagn

Hagalund  
#169645 Ni med Forest Pro vagnen!
Ingen som har antigen köpt insatsflaket eller byggt något eget?
Har letat bilder på nätet men hittar ingenstans hur det från BRP ser ut. Nån som vet flaket är tippbart med kranen?
Ska tydligen finnas grusskopa att köpa till också....

Se till att fylla på den här tråden nu med lite tips och trix... :)

Användarvisningsbild

Re: Forest Pro vagn

wiktor  
#169696 var lat och köpte med flaket i stället föratt bygga ett själv det kostar ju inte så många kronor

Avatar Fallback

Re: Forest Pro vagn

Blivande snickare  
#169704 Bilder!

Avatar Fallback

Re: Forest Pro vagn

Hagalund  
#169766 Ställer mig i kön som vill se bilder ;)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).