Inomgårdsmaskiner

Högtryckstvätt

53 inlägg 38143 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Högtryckstvätt

Scoutman  
#167390 Tjabba, tips/erfarenheter önskas!

Har sneglat på en stihl re 128+ för ca 3500kr, nån med erfarenhet av den? Re 163 kostar alldeles för mycket mycket för hemmabruk , men kan tänka mig runt 4000kr i budget mer vill jag inte lägga ut på en biltvätt/altan/trädgårdstvätt.

Har tillgång till "riktiga" högtryckstvättar men vill ha nåt hemma på gården.

Får tips av många att titta på kärcher, men har tyvärr dålig erfarenhet av dem då jag ägt 5.85 som hade alldeles för kort livslängd (typ 3år) glapp här & där samt startvredet gick till slut sönder, så om nån vill rekomendera mig kärcher så måste nån övertyga mig att de är bättre nu.

"Totte" är väl ÅF för stihl han kanske kan ge en recension av re 128+....



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Högtryckstvätt

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#167400 Hetvattentvätt är grejen, fundera på en sån istället.

Avatar Fallback

Re: Högtryckstvätt

Scoutman  
#167401 Har tillgång till hetvatten men tycker inte jag behöver det hemma på gården när den finns 200 meter bort....

   TS
Avatar Fallback

Re: Högtryckstvätt

Blivande snickare  
#167402 Har också bara dåliga erfarenheter av Kärcher. Efter två säsonger var det nån liten plastventil som var dyrare än en ny maskin, som gick sönder. Dom påstod att den frusit sönder men i min värld fryser vatten vid 0 grader, inte +10.

Avatar Fallback

Re: Högtryckstvätt

Scoutman  
#167403
Blivande snickare skrev:Har också bara dåliga erfarenheter av Kärcher. Efter två säsonger var det nån liten plastventil som var dyrare än en ny maskin, som gick sönder. Dom påstod att den frusit sönder men i min värld fryser vatten vid 0 grader, inte +10.


Fler än jag då..... 😡

   TS
Användarvisningsbild

Re: Högtryckstvätt

totte  
#167408
"Totte" är väl ÅF för stihl han kanske kan ge en recension av re 128+....


Nej, vad i hela helsicke har du fått det ifrån :shock: :???: ? jag är inte återförsäljare för någonting alls.

Nonkan är återförsäljare för Stihl men om han vet nåt om tvättar har jag ingen aning om. Jag vet i alla fall inget alls, visste inte att det fanns av det märket.

Har en Kärchertvätt själv, tusan också, nu måste jag börja vänta på att den skall gå sönder! 8)

Avatar Fallback

Re: Högtryckstvätt

Scoutman  
#167416
totte skrev:
"Totte" är väl ÅF för stihl han kanske kan ge en recension av re 128+....


Nej, vad i hela helsicke har du fått det ifrån :shock: :???: ? jag är inte återförsäljare för någonting alls.
Oops sorry 8)

   TS
Avatar Fallback

Re: Högtryckstvätt

Robertberg  
#167437 Vi har två kärcher, en liten som används varje dag, och en stor hetvattentvätt som används mer sällan.
Har hört att kärcher inte längre ska vara proffsgrejer, utan snarare som B&D.

Jag skulle kolla på dom blåa maskinerna, Nilfisk-Alto.

Vilka köper Stihl sina tvättar ifrån? Antar att det inte är egna produkter..

Användarvisningsbild

Re: Högtryckstvätt

totte  
#167440
Jag skulle kolla på dom blåa maskinerna, Nilfisk-Alto.


Vet inte om dom blivit nåt bättre. Hade en sån tvätt tidigare, uruselt plastskräp. Köpte tyvärr en dammsugare av märket till garaget för ett par år sen, mest ångrade köp på länge, dålig plast, uselt filter, hobbysmäck av värsta klass. Det säger inget generellt men är min erfarenhet. Men skall du kolla de blå, kolla noga.

Avatar Fallback

Re: Högtryckstvätt

Scoutman  
#167451 Kan det vara så att "blåa" nilfisk & stihl har nåt gemensamt=stihls handtag påminner om nilfisk-alto, nån som vet?

Är detta nåt då?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=290807

   TS
Avatar Fallback

Re: Högtryckstvätt

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#167456 Kolla KGK Gehlins dom har Kränsle trorjag det heter bra tvättar har haft en sådan i 20 år till att rensa avlopp med. finns bra med reservdelar om man behöver renovera.

Avatar Fallback

Re: Högtryckstvätt

Scoutman  
#167457 kränsle har jag hört om o att det är finfin kvalite, ska kolla vad de har, har trott att de har proffsmodeller i det högre prisklassen.

Ingen på forumet som har erfarenhet av stihls högtryckstvättar?

   TS
Avatar Fallback

Re: Högtryckstvätt

åberg  
#167458 Kanske Kränzle? http://www.kraenzle.com/en/

Användarvisningsbild

Re: Högtryckstvätt

viktor meck  
#167765 stilhs tvättar görs av Kärcher :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Högtryckstvätt

Scoutman  
#167767 hmh har misstänkt att det är nilfik alto som gör stihls tvättar men det var ju en gissning ...

Har spanat in kampanj på nilfisk alto e145 för 2995 i stan, samt en kampanj söderöver på stihl re 128+ för 2995, ska kolla lokalt i stan hos stihl åf på må.

En bubblare jag spanat in är foma 825 verkar vara kvalite rakt igenom men det var ett gopris kostar 2-3 tusen lägre än motsvarande kärcher/nilfisk, men foma? Italienare är de bra? Lutar nog mest åt nilfisk el. Stihl köper i veckan som kommer.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).