Skotare

Kommer komatsu med något nytt?

125 inlägg 56812 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Kommer komatsu med något nytt?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166856
skogsjan695xl skrev:
Goofy skrev:jodå de e ja fullt medveten om men man ska inte behöva flytta stolen framåt eller bakåt varje gång man ska snurra runt stolen. gör en ordentlig hytt istället. finns många exempel på marknade att de går


varför flytta fram och tillbaka, dra bak stolen och dra fast den där. Är man lång så når man väll pedalerna iaf.


drar man stolen längst bak så brukar den ta i sidoväggen därför måste man dra framskiten en bit,


största felet med tillverkarna är att dom fyller hytterna med en massa jävla jävla plastinredning som tar upp massa onödig plats

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

JD 2006  
#166871 Ett tips till alla långa här i detta forum. Köp en Ponsse :grin: :-bd

Är själv iofs bara 185 lång men jag tycker Ponsse har rymlig och bra hytt.

För att gå tillbaka till ämnet, jag kan alltså inte fatta varför det skall vara så svårt att göra hytten t.ex. 5cm bredare på varje sida?
Känns som det skulle vara möjligt då 5cm utvändigt inte är mycket men lägg till 5cm på varje sida INVÄNDIGT så lär man nog märka stor skillnad.

Användarvisningsbild

Re: Kommer komatsu med något nytt?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166875 ponsse är ju ännu sämre på den punkten, har haft en buffalo o de va samma jävla juckande framåt o baktå på glidskenan, ponsse o valmet ledder ju ligan i hytt med sämst benutrymme, hytten på e-serien är ju rena dansrotundan i jämförelse

Användarvisningsbild

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166909 Nä Ponsse är ingen höjdare för den med långa ben trots den i övrigt rymliga hytten.

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

wrytter  
#166937 Rymlig hytt, titta in i en tigercat 1075. Plockar man bort stolen kan man ju åka motorcykel där inne.

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Goofy  
#166949 duger fin fint med hytten på en tigercat 1055 öxå :)

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166950 För att fortsätta med det här, jag är 190 lång och har inga problem i en Gremo!

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Goofy  
#166951 just med benutrymmet i hytten så e de ingen som slår tigercat. sätter ja mig snett bakåt åt båda hållen kan ja sträcka ut mina ben raklånga.

// Goofy 203cm

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

i skogen  
#166956 Va faan... de ser ju ut som gammla cat 666 dumprar i fronten :shock:
Nu får man faan hoppas att de inte släpper nya 890 förän hytt dämpningen är monterad.
Jaha då är det endast rottne i alla fall då som har en funktionsduglig hyttdämpning i skogarna för tillfället, suck :|
Enligt Komatsu så valde de att släppa nya modellen innan hyttfjädringen är klar... men varför........... :?: :?:

Användarvisningsbild

Re: Kommer komatsu med något nytt?

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#167158 Är 191cm och har inga problem alls med ben utrymmet... kör en 840tx....

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

valmetmange  
#167173
Goofy skrev:just med benutrymmet i hytten så e de ingen som slår tigercat. sätter ja mig snett bakåt åt båda hållen kan ja sträcka ut mina ben raklånga.

// Goofy 203cm

Över magen eller?Va ett hemskt klagande.Köp en kissecat da med stort gölv da sa du kan söva :wink:

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Tosca  
#167178 Men en sån har han ju redan.

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Red Power  
#167244 Verkar vara ganska många som är less på att sitta i karusell hela dagen. Om det dessutom blir stillestånd och strul kanske det kan vara skönt att inte behöva ställa maskinen för att hytten inte snurrar.

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Osman  
#167287 En sak ska sägas hytten på dessa nya raketer är inte liten!

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

snubblaren  
#167433 Om man nu ska tänka lite kan man inte ha som truckarna att hela golvet snurrar pedalerna följer med och en sit right på det så har man väl ett mycket billigare system än dårarnas?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).