Bioenergi

sälja ved

50 inlägg 24131 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: sälja ved

marcus_ford 3600  
#163906
skogsbonne skrev:det var ju bra med 50 m3 :D

Sen jäljar jag cirka 30 kubik björkved i småsäck. Hur möe säljer du själv da? låter som flera tusen..

Avatar Fallback

Re: sälja ved

skogsbonne  
#163917 jag säljer inte så mycket började i höstas men det har blivit några m3 och typ 50 60l säck

Avatar Fallback

Re: sälja ved

crowntron  
#164777 Mysig hemsida ligger i tiden.

Avatar Fallback

Re: sälja ved

e_pettersson  
#165293 säljer ca 1000 m3 tar 450.- för blandved & 550.- för björk, ink moms. de är ganska billigt de..

Fattar mig inte på alla som ska slumpa bort veden, man vill väll få ut så mycket pengar som möjligt, många som säljer "jätte mycket ved" billigt men knappt någon vinst. iofs. säljer dom flesta svart men men.. Hoppas myndigheterna tar någon koll på alla som säljer ved så blir man snart av med 90% av alla konkurenter :lol:
Dom kan få komma och jobba åt mig om dom gillar att jobba nästan grattis.

Avatar Fallback

Re: sälja ved

sjö  
#165740 Jag retar mig rätt ofta på folk som skriver slarvigt och okoncentrerat !

Exempel när man skriver skogskubikmeter, med stor 3:a, skogskubikmeter skrivs med liten kubiktrea. m³.
Kolla i din dator hur man skriver specialtecken :surp:

Avatar Fallback

Re: sälja ved

Tosca  
#165741
sjö skrev:...när man skriver skogskubikmeter, med stor 3:a, skogskubikmeter skrivs med liten kubiktrea. m³...

Finns det någon risk för förväxling menar du?

Avatar Fallback

Re: sälja ved

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#165744 Om du nu ska vara så petig "SJÖ" så kan du väll förklara hur ma skriver en liten trea :?:

Avatar Fallback

Re: sälja ved

mooos73  
#165809
sjö skrev:Jag retar mig rätt ofta på folk som skriver slarvigt och okoncentrerat !

Exempel när man skriver skogskubikmeter, med stor 3:a, skogskubikmeter skrivs med liten kubiktrea. m³.
Kolla i din dator hur man skriver specialtecken :surp:


Själv har jag vissa läs och skrivsvårigheter så fundera över hur datorn fungerar ger jag blanka fan i.

Avatar Fallback

Re: sälja ved

DrDamp  
#165826 Va tar ni för torr ved? SJälpmått och 70% björk ? käligt att ta 400:- M3 ?

Avatar Fallback

Re: sälja ved

skogsbonne  
#165921 jag tar lika för torr och blöt ve
tar du 400 + moms det tycker jag är ett lagomt pris om det är lite blandat i björken så det blir bra med 400 tycker jag

Avatar Fallback

Re: sälja ved

jre  
#165956 Många kunder tycker att man kan bjuda på frakten. Men den skall man inte glömma. Tar 100 kr milen i frakt! Frakt skall man alltid försöka erbjuda då många kunder vill ha det bekvämt.

Avatar Fallback

Re: sälja ved

DrDamp  
#166157
skogsbonne skrev:jag tar lika för torr och blöt ve
tar du 400 + moms det tycker jag är ett lagomt pris om det är lite blandat i björken så det blir bra med 400 tycker jag



fast eller själpmått? =)

Avatar Fallback

Re: sälja ved

Engelthon  
#166171
DrDamp skrev:
skogsbonne skrev:jag tar lika för torr och blöt ve
tar du 400 + moms det tycker jag är ett lagomt pris om det är lite blandat i björken så det blir bra med 400 tycker jag



fast eller själpmått? =)


Jag funderar på samma sak. Många olika bud från den mannen!

Avatar Fallback

Re: sälja ved

skogsbonne  
#166176 stjälp så klart

Användarvisningsbild

Re: sälja ved

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166221
Bengt olsson skrev:Det är många på skattemyndigheterna som har koll på er här !!!


Självklart inte. O:-)

Som min kompis brukar säga: Jag skattar för vart enda öre, som är med i deklarationen.... ;)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).