Bioenergi

Ny inom bioenergi, komma igång

5 inlägg 3204 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny inom bioenergi, komma igång

husqvarna_med_sthil  
#165942 Ny här på forumet och mitt första inlägg. Har en del energived på skogskiftet allt från al till torrgran. Jag har tidigare jobbat/hjälp till med manuell timmerhuggning samt vedhuggning till och från under några år så jag vet vad för jobb jag ger mig in på. Det jag inte har en susning om är reglerna runt hur det ska huggas och levereras eller vart. Skulle behöva hjälp med att bli pekad i rätt riktning, saker att tänka på osv. Antar att det finns stor kunskap här på forumet så hoppas på svar.



   TS
Avatar Fallback

Re: Ny inom bioenergi, komma igång

foton  
#166009 Om träden är av sorten övrigt löv torgran och liknande passar det väl bäst till grot. Där finns inga krav på längder eller kvistnig, skall läggas upp vid bilväg. Sen kollar du vem som kan köpa. Det är ganska noga att kolla vem man säljer till för skogsbrancen går inte att lita på.

Avatar Fallback

Re: Ny inom bioenergi, komma igång

husqvarna_med_sthil  
#166024 Tack , undra hur lange det kan ligga ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny inom bioenergi, komma igång

foton  
#166032 Det är det som är problemet att i bland får man vänta ganska länge innan dom kommer. Det kan ta ända upp till ett år ibland.

Avatar Fallback

Re: Ny inom bioenergi, komma igång

husqvarna_med_sthil  
#166038 Jag ska kolla uppkopare i s/vallstrakten. Att det tar ett tag gor inget for min del men ar det fortfarande godkannt efter att att legat den tiden ?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).