Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Erfarenheter av Terri 1020/2020?

65 inlägg 43654 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Miniskotar-Reine  
#16602 Okej! Schysst, tackar för svaren, lär väl komma fler frågor antar jag. Ska åka iväg och titta på en imorgon.
Bekymret är bara att han inte vet vad han vill ha för den, så vågar jag ge budet på 150.000?
Den ska vara helt okej, renoverad variator, rutorna bytta runt om, banden i ganska bra skick, kranen är det inget glapp i. Påstår han.
Får väl se vad jag möts utav imorgon, men maskinen i sin helhet hade passat perfekt på markerna. Den hade gått 1900 timmar också,
han trodde att det var en 89:a och att den inte blivit uttagen förräns 93 eftersom det stod på kranfoten att kranen var från 93. Finns det något tillverkningsnummer på den så man kanske skulle kunna kolla med Terri själva?

Avatar Fallback
XPG  
#16979
Miniskotar-Reine skrev:Okej! Schysst, tackar för svaren, lär väl komma fler frågor antar jag. Ska åka iväg och titta på en imorgon.
Bekymret är bara att han inte vet vad han vill ha för den, så vågar jag ge budet på 150.000?
Den ska vara helt okej, renoverad variator, rutorna bytta runt om, banden i ganska bra skick, kranen är det inget glapp i. Påstår han.
Får väl se vad jag möts utav imorgon, men maskinen i sin helhet hade passat perfekt på markerna. Den hade gått 1900 timmar också,
han trodde att det var en 89:a och att den inte blivit uttagen förräns 93 eftersom det stod på kranfoten att kranen var från 93. Finns det något tillverkningsnummer på den så man kanske skulle kunna kolla med Terri själva?


Hepp! :D

Hur går det med köpet, blev det nån maskin?

   TS
Avatar Fallback
Miniskotar-Reine  
#17020 Hej! Var där och tittade på den och den var i riktigt gott skick! Bara solblekt, tydligen har den gått som plantutkörare på en större skogsgård innan han som har den nu köpte den. Och han själv har inte använt den mycket påstod han. Enda bekymret som är så ville han ha 185.000:- för den och det känns som om det kanske skulle vara för mycket? Men med tanke på skicket den är i så kanske det inte är att tveka på? Sen satt det liknande grävmaskinständer fast väldigt små på banden istället för dem vanliga vinklarna som håller banden på plats. Verkade vara mer slittåliga? Ska åka dit på onsdag igen, då ska jag ha bestämt mig. Men vad tycker ni? Är det risk för att det är ett överpris på en sådan här maskin? Den är ju ändå 19 år gammal?

Avatar Fallback
Skogsante  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17026 Tog du några bilder, lägg gärna ut en eller annan. Jag förstår ditt dilemma, 19 år och 1900 timmar. I och försig låter ju 100 timmar per år inte mycket, men jag kan inte mycket om denna maskin. Istället försöker jag jämföra med en snöskoter, om man tänker 100 timmars drifttid på en snöskoter så betyder det 500 mil per år och på 19 år, 9500 mil. Detta skulle anses som mycket lång körsträcka på en snöskoter och skulle därmed medföra en lägre värdering.

Avatar Fallback
Miniskotar-Reine  
#17049 Jag gjorde tyvärr inte det. Mina kunskaper om den är inte heller så stora så jag kan värdera det med timmarna, men det känns som om det inte är mycket egentligen? Men kanske någonstans runt 165.000:- hade varit mer korrekt? Nej jag vet inte, kanske inte så mycket att tjafsa om. Det verkar ju vara en okej maskin.

Användarvisningsbild
Robin  
#17053 Finns en terri för under 100 000 på blocket nu.

Avatar Fallback
Miniskotar-Reine  
#17490 Hallo allesammans! Ville bara säga att nu är maskinen inköpt och den står hemma på gården. Ska bara byta lite olja samt filter på den och sen får den sin premiär hemma i markerna.

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17596 lägg upp lite bilder:P

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17620 Här i byn finns en skördar terri, dvs en vagn med agrigatet på som har egen kran och motor. Alltså skördare en vagn skotare en annan vagn.
Om jag kan ska jag lägga in en bild.

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17623
Famag skrev:Här i byn finns en skördar terri, dvs en vagn med agrigatet på som har egen kran och motor. Alltså skördare en vagn skotare en annan vagn.
Om jag kan ska jag lägga in en bild.



jag vill mer än gärna se en bild på den maskinen...

Avatar Fallback
Miniskotar-Reine  
#20351 Nu är den ute i skogen maskinen, tog ett kort igår.

Bild

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20354
Miniskotar-Reine skrev:Nu är den ute i skogen maskinen, tog ett kort igår.

Bild



Den såg ju riktigt bra ut :lol:

Avatar Fallback
Miniskotar-Reine  
#20380 Ja, för att vara 20 år så tycker jag att den är i bra skick. Går bra med :P

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20381 vad är skillnaden på denna och en bra skogs traktor? med släp, känns som terien är lite för liten och kan hälften?

Avatar Fallback
Miniskotar-Reine  
#20383 För min del så är jag tvungen att få bra bärighet om jag ska få ut min skog :( Och så dök den här maskinen upp, finns ju fler som fungerar väl så bra. Har tyvärr för mycket blötmossar på markerna och det har gått vissa vintrar att komma fram med traktor och vagn efter att mossarna frusit. Men det var längesen nu. Har haft min morfar till att köra ut med häst och kälke sista åren. Men som sagt så hittade jag den här och den går ju fram över mossarna utan minsta bekymmer.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).