Traktorer och processorer

problem att fästa motorplåtarna på fiat

16 inlägg 8856 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

problem att fästa motorplåtarna på fiat

a_larsson  
#165024 Hej jag har en fiat 780 4wd. Plåtarna som sitter för motorn på sidorna häktas ju om kanten i uppkant. Men hur gör man i nedkant, på plåtarna sitter gummisnoddar men jag har inget att fästa dom i. Ska det sitta nått bredare plattjärn eller hur ska det se ut? någon som vet?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: problem att fästa motorplåtarna på fiat

Fredrik N  
#165027 Det skall finnas krokar på insidan av ramen, om du sätter plåtarna på plats och låter gummi banden hänga ner på insidan, tar du sen handen på insidan ramen och känner där banden är så borde du känna
krokarna.
Prova och hör av dig hur det gick.

Avatar Fallback

Re: problem att fästa motorplåtarna på fiat

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#165030 PÅ min 70-90 sitter det stål spänne typ excenterlås

Avatar Fallback

Re: problem att fästa motorplåtarna på fiat

a_larsson  
#165050 Får kika på det imorn, har letat lite men inte hittat något. E ju bara motorn bakom, känns som att det ska va nån balk bakom som saknas på min.

   TS
Avatar Fallback

Re: problem att fästa motorplåtarna på fiat

Fredrik N  
#165069 Ja det verkar inte bättre. Det skall vara en plåt balk som sido plåten skall stå på i neder kant.
Och saknas den lär det bli svårt att spänna fast sidoplåten.

Avatar Fallback

Re: problem att fästa motorplåtarna på fiat

a_larsson  
#165184 Lägger upp två bilder på hur det ser ut!
Senast redigerad av a_larsson tor 08 mar 2012, 18:32, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: problem att fästa motorplåtarna på fiat

a_larsson  
#165187
Bild


Bild

   TS
Avatar Fallback

Re: problem att fästa motorplåtarna på fiat

Fredrik N  
#165192 Någon har tagit bort plåtarna som skall sitta i nederkant. Antagligen när man har gjort något arbete med motorn. Vet av egen erfarenhet att dom kan vara i vägen. jag tror inte det är några problem att
skaffa fram nya plåtar/balkar.

Avatar Fallback

Re: problem att fästa motorplåtarna på fiat

a_larsson  
#165194 Jag har faktist kollat med lite skrotar men inte funnit några. E det ett plattjärn eller fyrkantsrör eller är det bara nån tunnare plåt?

   TS
Avatar Fallback

Re: problem att fästa motorplåtarna på fiat

Fredrik N  
#165216 Kan gissa att det är en plåt på ca2mm som 12-15cm hög som är bockad ett antal gånger åt olika håll så det blir en hylla på ca10mm som sido plåten står på.
En liten fundering, har du 2st lätt bockade plat järn som sitter i neder kant av sidoplåtarna?
Kolla med en återförsäljare/ seviceverkstad det finns garanterat att köpa nytt.

Avatar Fallback

Re: problem att fästa motorplåtarna på fiat

a_larsson  
#165240 Okej då ska jag nog inte ge mig på att bygga egna plåtar. Ja det sitter plattjärn 5-6 cm breda skulle jag tro!

   TS
Avatar Fallback

Re: problem att fästa motorplåtarna på fiat

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#165264 Kass konstruktion! Detta var en specialdesignad traktor när den kom men man kanske skulle
tittat lite mer på funktion också. Jag har en gammal 880, kan ta tio minuter att bara kolla olja.

Avatar Fallback

Re: problem att fästa motorplåtarna på fiat

Fredrik N  
#165282 Dom plattjärnen skall styra sidoplåten på rätt plats mot den plåtbalken som du inte har. Det här låter ju hur krongligt som helst men det ger sig när man ser allt framför sig.
Kolla med serviceverkstaden, jag kan inte tro att det skulle vara specielt dyrt heller.

Avatar Fallback

Re: problem att fästa motorplåtarna på fiat

a_larsson  
#165574 Ja får prata med dom som säljer new holland här i byn, borde väll kunna skaffa fram grejer till fiat med.
ATK skrev:Kass konstruktion! Detta var en specialdesignad traktor när den kom men man kanske skulle
tittat lite mer på funktion också. Jag har en gammal 880, kan ta tio minuter att bara kolla olja.
Hur menar du? Jag har iaf ett uttag i plåten för oljesticka.

   TS
Avatar Fallback

Re: problem att fästa motorplåtarna på fiat

Maskin  
#165602 Tips:
på denne siden:
http://www.messicks.com/NewHollandParts.aspx

finner dere delekatalog og sprenskisser til det meste av New Holland og nyere Fiat. Fungerer hvertfall fra Fiat 90-serie og oppover

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).