Öppna kategorin

Borrelia?

5 inlägg 3606 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Borrelia?

Valmet830.3  
#147767 Som sagt Borrelia, ett jäkla skit som sjukvården enligt min uppfattning har svårt och hantera och inte allt förstår allvaret med.


Hur många här har råkat ut för det? och vad har ni haft för symptom?


Går själv på behandling just nu, Men det tog drygt tre månader och otaliga läkarbesök innan det blev behandling.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Borrelia?

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147783 Fick diagnosen i mars förra året. En röd strimma på underbenet som flyttade sig uppåt. Kände redan i februari att allt inte stod rätt till men hade inte då observerat den röda strimman. En penicllinkur på 10 dagar hjälpte. Antagligen hade det legat latent sen hösten och när jag ökade skidträningen så bröt det ut. Har ingen annan förklaring. Är numera mer noggrann och undviker att arbeta i tät vegetation under varmare årstider.

Avatar Fallback

Re: Borrelia?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147804 Inga problem, fick ett litet utslag under armhålan och blev lite stel i nacken. Gick till vårdcentralen, läkaren sa "du har nog borrelia", skrev ut penicillin och tog prov (i den ordningen). Fick svar några dagar senare att jag faktiskt hade borrelia. Penicillinkuren hjälpte alldeles utmärkt.

Avatar Fallback

Re: Borrelia?

skogstok88  
#164910 Min Far är i 67 års åldern. Han har stora problem med sjukdomar han har kol och astma och svagt hjärta. Detta kan ni ju själv räkna ut hur det skulle kunna kännas om man får en lunginflammation plus borrelia samtidigt.

Min Fars symtom var en rund röd fläck i knä vecket en vecka efter vi hade sett märket så stupade han i marken!! då hade borrelian förstört fem st nervtrådar mellan hjärnan och vänster foten så nu kan han inte använda fotet.

och han fick en djup depression som han har haft nu i 9 månader. läkarna har lekt försöks kanin med han byta tabletter hur som helst ansluta behandlingar börja på en ny fram och tillbaka med tabletter som MAN EJ FÅR AVSLUTA PANG PÅ nu så fick han 21 olika biverkningar.

Men innan han fick dessa biverkningar så fick han tablett förgiftning och för höga mg


DETTA ÄR LÄKARVÅRDEN SOM MAN SKA KUNNA LITA PÅ!!


URSÄKTA STAVNINGEN

Användarvisningsbild

Re: Borrelia?

Kjell S  
#164953 Fick som ett värmeutslag i stövelkanten, svullnade o kliade - så efter
en vecka till vårdcentralen och de tog det som borrelia för säkerhets skull.

Vart av med det direkt.
Har dock en granne, en snickare som haft stora problem med det i åratal.
Kommer och går mer eller mindre kraftiga besvär...

Bor i Roslagen och här har vi haft problem länge så sjukvården är lite mer på
alerten kanske..?

Hört att en del åker utomlands för "dunderkur" med antibiotika?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).