Skördare

1070 med lr utan eco lll?

7 inlägg 3759 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

1070 med lr utan eco lll?

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164679 Sitter å lurar på att skaffa en 1070,så nu undrar jag vad som skiljer på en med eco lll å en utan? Verkar även som -08:an har nån annan motor än -07 å äldre,trodde aldrig att jag skulle titta på en 1070 så därför vet jag inte så mkt om dom.
Skulle nån veta om en riktigt fin 1070 till rätt pengar kan ni tipsa.



   TS
Avatar Fallback

Re: 1070 med lr utan eco lll?

Mekpelle  
#164742 En eco tre har jävligt mycket mer givare på motorn och en egr ventil. Hade satsat på en Vanlig JD 1070D till ett bra pris. Ett tips är att kolla om spridarna är bytta, hydraul pumpen har en lustig förmåga att gå sönder på just 1070 samt axlen mellan växellådan och bakre diffen.
Så få så mycket info du kan om reparations historian innan du köpen en.

Avatar Fallback

Re: 1070 med lr utan eco lll?

Mekpelle  
#164743 Glömde tilllägga att det är absolut ingen dålig maskin. :)

Avatar Fallback

Re: 1070 med lr utan eco lll?

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164759 Håller med,när EGR-ventilen går så måste du ha ut en servicegubbe och kalibrera in den nya.
Men förresten,har inte du för mycket snö för en 1070 :?:
Våran är det överlägset sämsta maskin jag kört med i djup snö :D

Användarvisningsbild

Re: 1070 med lr utan eco lll?

Mäki  
#164768 Det är väl inget fel på 1070 i djup snö förutom att den inte går framåt. :surp:

Användarvisningsbild

Re: 1070 med lr utan eco lll?

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164796 De e just de där me snön som har stört mig,men snö problemet e ju bara 3 månader medans 4-hjuls hoppandet är ett 12 månaders problem.

   TS
Användarvisningsbild

Re: 1070 med lr utan eco lll?

johaniskogen  
#164999 jag har suttit i min 1070D många timmar nu, och spridarna som någon skrev om, är en liten utgift, så däremot axeln in i bakdiffen. lätt hänt, men finns förklaring till varför..

jag et däremot inte om eco3.an är sämre, du får ju en lite moderna maskin, och du får den starkare kranen på de sista, 180S

Det är enkla maskineer, som är lite trånga att skruva..

min kommer bli tillsalu så småningom..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).