Traktorer och processorer

Halvbands utrustning..

5 inlägg 5371 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Halvbands utrustning..

maag  
#164583 Jag har kommit över en halvbandsutrustning, någon kunnig här som vet vilken traktor den kan tillhöra ?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Halvbands utrustning..

Stornalle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164594 Hej,det verkar vara ösa halvband men det saknas nog plattan som skruvas fast i bakaxeln där hjularmarna och spännfjädrarna ska sitta fast i.

Avatar Fallback

Re: Halvbands utrustning..

maag  
#164598
Stornalle skrev:Hej,det verkar vara ösa halvband men det saknas nog plattan som skruvas fast i bakaxeln där hjularmarna och spännfjädrarna ska sitta fast i.


Tidigare ägare trode att den suttit på en BM350 innan sa han, när du säger det så nämnde han nog att det var en ÖSA också.
Någon fästplatta finns inte med, kanske någon här som har en likanande som kan bidra med en bild eller skiss på hur fästplattan ser ut?

   TS
Avatar Fallback

Re: Halvbands utrustning..

Stornalle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164605 Jag har en ösa halvbandutrustning till en bm 350 liggandes 12mil bort under 150cm snö,ska kanske dit till helgen om jag hittar igen den kan jag ta en bild på plattan

Avatar Fallback

Re: Halvbands utrustning..

maag  
#164606
Stornalle skrev:Jag har en ösa halvbandutrustning till en bm 350 liggandes 12mil bort under 150cm snö,ska kanske dit till helgen om jag hittar igen den kan jag ta en bild på plattan



Har varit riktigt schyst om du kunnat gjort det samt ta lite mått på den så jag kan tillverka nya :) !!.. tobbe.maag@gmail.com är min mail om du tar nån så är de bara skicka :grin:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).