Skotare

Köpa gammal skotare?

56 inlägg 39098 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpa gammal skotare?

Camwood  
#164081 Gratulerar till ett bra köp Kockum 8335, liten och smidig men lastar inte så mycket . Vad betalade du :?:

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Köpa gammal skotare?

Mäki  
#164115 875
Är det den här då som du köpt?

Avatar Fallback

Re: Köpa gammal skotare?

RasmusJ  
#164146
Mäki skrev:875
Är det den här då som du köpt?


Japp det är den

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpa gammal skotare?

Mäki  
#164216 Snygg maskin om den fortfarande ser ut som när den var uppfixad :wink: , grattis.

Avatar Fallback

Re: Köpa gammal skotare?

RasmusJ  
#164282 Var 3 år sedan han måla upp den men den har inte gått hårt åt

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa gammal skotare?

erkandersgard  
#164515 Här är en aktuell bild på Kockumen, och mitt nya inköp fick följa med på bilden. Färg är beställt, och nu väntar vi på lite varmare väder.

Avatar Fallback

Re: Köpa gammal skotare?

novis??  
#164535 hur är det med delar till dessa små skottar o 8335or?

Avatar Fallback

Re: Köpa gammal skotare?

RasmusJ  
#164574 Det finns men inte lika vanlig som en ösa. Sålde en sån här plus en reservdelsmaskin till i västerås på blocket. Dock var boggielådorna redan plockade

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa gammal skotare?

novis??  
#164586
RasmusJ skrev:Det finns men inte lika vanlig som en ösa. Sålde en sån här plus en reservdelsmaskin till i västerås på blocket. Dock var boggielådorna redan plockade

kolla maskinservice ljusdal stog enbrunnen där i många är med alla lådor men det var ett tag sen(skotte 747)

Avatar Fallback

Re: Köpa gammal skotare?

Frisken  
#165590
Camwood skrev:Det beror på vilken terräng du ska köra i !I plan ,jämn skog med måttliga snödjup så kan man skota enorma mängder med en vanlig traktor men när det börjar luta så kommer inte en vanlig traktor så långt :ugeek: Jag har skog i Höga kusten i norrland och i mina branter så funkar inte vanliga traktorer :roll:



Här gäller då en skotare som har midjelås och som man kan ta en grip virke som motvikt utsvängd. Att stå och väga med en fullastad skotare i en brant brukar räcka en gång, man kan skita ner sig för mindre :lol:

En beg skotare måste hålla tätt, för annars så blir man snart less på oljesöl. Men tilläggas kan att en blondin är nog det bästa valet som någon skrev härovan, relativt lättmekad.
Hade själv en urstark SMV-21 som var en fröjd att köra men med en förödande bränsleekonomi, så för min del blev det en griplastarvagn till sist, men då är det ett måste med skogsutrustad traktor (hasplåt och runtomsvängd förarstol), hittade ingen blondin till salu då när det var aktuellt.

Avatar Fallback

Re: Köpa gammal skotare?

sm868  
#187262 det är klart du ska ha en skotare

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).