Skördare

vätska i hjul på TX

12 inlägg 6152 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

vätska i hjul på TX

skogsjan695xl  
#164278 Vi ska åka in och fylla vätska i hjulena på TXen när tillfälle ges. Arbetsgivaren tycker det räcker att fylla boggi hjulen och jag vill fylla alla däck. Kostar bara lite drygt 3000kr att fylla bak.
Hur hade ni gjort? Räcker det i bara fram hjulen eller ska man ta alla när man ändå står där på däckverkstad?



   TS
Avatar Fallback

Re: vätska i hjul på TX

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164280 jag har i boggin på en 911.3 räcker bra, bak behövs inte för stabiliteten iallafall..

Användarvisningsbild

Re: vätska i hjul på TX

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164300 Har i boggien men inte bak, på både 911.3 och 901tx. Märks skillnad i stabilitet, iaf på 911.3 som var tom när jag fick den.
Ser inget behov av att fylla bakhjulen, blir bara jobbigt när man får punka, å så är det väl inget bra för bärigheten...
Jag har 700hjul på båda, vet inte riktigt hur många kg man får i, tror det var 400 kg / hjul..

Användarvisningsbild

Re: vätska i hjul på TX

skogsjan695xl  
#164305 vi kör med 650 hjul på våran fram och 700 bak.

   TS
Användarvisningsbild

Re: vätska i hjul på TX

221  
#164344 fyll inte bak, sjunker som en sten! prov körde en demo TX med vätska i bara fram o det räckte mer än nog. ståd riktigt still..

Användarvisningsbild

Re: vätska i hjul på TX

pendomaster  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164346 Jag har boggien fylld på 1470d, resonerade ungefär som ovan, en nackdel som jag upptäckt är att när du svänger så skickar det inte ut midjan lika bra som utan vätska, utan det vrider endast bakdelen åt sidan ,märks mest i utför, är därför lite inne på att fylla storhjulen också. :grin:

Användarvisningsbild

Re: vätska i hjul på TX

Mäki  
#164433 Jag fyllde boggin på 1070 förra sommaren med cirka 180liter per hjul och det gjorde extrem skillnad.
Skulle nog inte sätta i bakhjulen fören jag provat med bara boggin för den blir säkert
känsligare för blött.
Vi fyllde dom själva och det var inga problem tycker det är dyrt att betala 3000 per hjul :???:

Avatar Fallback

Re: vätska i hjul på TX

Bengtz  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164450 har bara i boggien på 911.5 å den står som ett spett i backen

Användarvisningsbild

Re: vätska i hjul på TX

skogsjan695xl  
#164456
Mäki skrev:Jag fyllde boggin på 1070 förra sommaren med cirka 180liter per hjul och det gjorde extrem skillnad.
Skulle nog inte sätta i bakhjulen fören jag provat med bara boggin för den blir säkert
känsligare för blött.
Vi fyllde dom själva och det var inga problem tycker det är dyrt att betala 3000 per hjul :???:



Det var 3000 för båda bak.

   TS
Användarvisningsbild

Re: vätska i hjul på TX

Mäki  
#164458 Aha det var billigare, vad tar dom för boggin?

Användarvisningsbild

Re: vätska i hjul på TX

skogsjan695xl  
#164479 De hade inte våran hjul dimension i sina listor så det blev på ett ungerfär 8500 för alla hjulen. Kostade 10 kr/kg iaf.

   TS
Användarvisningsbild

Re: vätska i hjul på TX

johaniskogen  
#164480 man kan fylla bakhjulen till 50% då blir den inte riktigt så hård, och inte jättetung, men man fördelar ändå ner vikten ordentligt..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).