Föryngring

sätta plant

9 inlägg 13506 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

sätta plant

jmatsson  
#164138 Vad tjänar man på att sätta plant



   TS
Arevo
Avatar Fallback

Re: sätta plant

norrskog  
#164148 oftast är det akord de betalar i lön. Allt från 30 öre till 1,20 per plant har jag planterat för. Visserligen många år sen jag planterade så priset kan ju ha ökat. Men är du lite flink i benen kan du komma upp i en 300-1100 kr per dag innan skatt beroende på hur snabb du är

Användarvisningsbild

Re: sätta plant

Kse  
#164155 Antar att du menar som anställd.
Beror såklart på yttre omständigheter men säg runt 35-40 öre plantan som lägst.
Jag brukar betala +50 öre plantan men jag får planteringen på köpet när jag tar på mig markberedningn.
Det är svårt att få tag på tillfällig arbetskraft för mindre objekt så då får man betala lite mer till plantörerna istället.

Avatar Fallback

Re: sätta plant

Belzambix  
#164158 Beror på vad man är i Sverige också. Jag betalar 1,35 kr/planta för täckrot (vid volym på 40 000 plant) Som en entrepenör bör du sätta 1 500 plant på en dag för att komma upp i lagom lön.

Avatar Fallback

Re: sätta plant

jmatsson  
#164199 Som anställd. JAg kan säga att jag är ganska snabb i bena och stark. Jag håller till i dalarna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: sätta plant

Johan C  
#164383 Lite avgörande om det är Barrot eller täckrotsplantor

Avatar Fallback

Re: sätta plant

Sågis88  
#193552 som anställd har jag 60 öre för täckroten och 1,30 för barrot.

Avatar Fallback

Re: sätta plant

zorran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193629 38 öre täckrot



Zorran en som tror på virkespriserna.

Användarvisningsbild

Re: sätta plant

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193732 även storleken på planten har en betydelse, behöver du hämta planten eller finns det på hygget? Om allt finns på plats, bra markförhållande korta avstånd, mellan 35-45 öre/plant om det är s50 täckrot.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).