Traktorer och processorer

Schaktblad

3 inlägg 4220 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Schaktblad

Åke Carlson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1633 Tänkte skaffa ett blad för att fylla igen de värsta körspåren efter skotningen. Kellfri tycks vara billigast men är det någon som vet nå´t om hållbarhet. Det blir ju rätt tufft i skogen även om jag bara tänkte köra med en 45 hk traktor.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1634 Hej!
Vilken modell är det du syftar på?
Om du bara ska köra med en 45hk traktor så slirar nog traktorn innan du förstör bladet, eller har du 4wd??
Då blir det ju en annan sak, men om du undviker det klenaste av Kellfris blad så borde dom återstående klara din uppgift.. de andra leverantörernas blad är ju väldigt lika så jag tror nog att hållbarheten är den samma..

MVH Ferguson

Avatar Fallback
Christofer  
#1653 Hej,

Jag har ett Kellfri Modell/Spec S250/52 6900:- som är köpt till att skotta lite snö med. Men det är kraftigt nog för att schakta igen i skogen.
Så det är inget dåligt köp. Som Ferguson säger om du kollar på dom ser du att det är likadana blad bara färg och dekal som är olika.
Lycka till!

/Christofer

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).