Skördare

Tim Bear, vad är era tankar om denna skogsmaskin?

11 inlägg 7491 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tim Bear, vad är era tankar om denna skogsmaskin?

Ezzelino  
#63357 Vad har ni för tankar om Tim Bear???
Någon som vet någon som känner någon som har hört något eller sett eller info om denna maskin??? :wink:



   TS
Användarvisningsbild

Re: Timbear

stegmaster  
#63378 Slänger upp denna video med bild av maskinen, så alla fatter vad det talas om.


Avatar Fallback

Re: Timbear

grotförare  
#63463 finns mer info på www.timbear.se

Användarvisningsbild

Re: Timbear

Pidden  
#63468 Den kan nog vara jävligt bra på blöta marker och där det är känligt att köra på 2 maskins grupp (skördare,skotare), och kanske med lite större och starkare kran så kan den nog bli bra med ett flerträdsaggregat i spetsen, tycker dock att upphängningen av slangpaketet i utskjutsstickan kan göras bättre, hade hellre sett en rejäl bult och mutter som låsning istället för en sprint!


En annan fundering jag hade var: Blir det inte krångligt som skotarekipage? verkar ju vara fruktat långt, tänker på om man ska svänga i gallringar? :-ss :-\

Användarvisningsbild

Re: Timbear

Ezzelino  
#63773 hörde att priset blir från 3.2 milj.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Timbear

Pidden  
#63861 Kan man sätta en prislapp på 3,2 millar så har man nog råd att fixa upphängningen av slaangpaketet :wink: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Timbear

Skog  
#66810 Varit ut å åkt lite idag med Storas gick rätt bra, lite justeringar på aggregatet så blir det nog bra, Logmax 928

Avatar Fallback

Re: Timbear

holmis  
#68391 Det ligger ett repotage gjort av SVT ABC ute på Youtube med Timbear Lightlog. Så ut att funka bra där dom körde på torvmark. Hade inte gått att köra där med vanliga maskiner

Avatar Fallback

Re: Timbear

Skogsboxer350  
#162864 Min åsikt är att man kunde gjort banden en dec bredare, hade nog burit mycket bättre då, dom är alltför smal.

Avatar Fallback

Re: Timbear

macke  
#162896 Vad jag har hört så är banden bredare på dom senaste som dom har sålt.

Användarvisningsbild

Re: Timbear

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163087 Stämmer bra att det är på gång med bredare band, och även "mjukare" kant på dem så dem inte skär ner i marken så mycket.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).