Traktorer och processorer

Valmet 604 i skogen

31 inlägg 19165 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 604 i skogen

Andreas  
#16277 Hej ! Här kommer en bild på mitt ekipage när vi håller på och hugger rent kanter efter stormen Pär! :lol:



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
krille99  
#16306 hej

intressant vi skall köpa en likadan till skogssyfte

hur går det tycker du ? sitte rman hyffsat vid körning av griplastare sikten bra ? vilken pup har ni i den original eller?

Avatar Fallback
Andreas  
#16344 Hej jag är helnöjd med den mycket smidig och bra med fyrhjulsdrift:
Det hadde ju inte skadat med lite mer platts i hytten när man kör med kranen men det funkar helt ok, man får sitta lite på snedden eller sitta på knä i stolen.
den är lite svag när man ska köra på väg men i skogen är den helt ok.
pummpen vet jag ej vad där sitter men till min lilla kran så går det hyfsat
men det ar ju helt klart att manalltid önskar sig något lite större och nyare.

   TS
Avatar Fallback
krille99  
#16351 du kan inte ta en bild och skicka på fästet som visar hur du satt fast panelen i traktorn, rätt högt upp va ? fönstret öppet?

Avatar Fallback
Andreas  
#16560 Jovisst kan jag fotta lite men jag ska inte dit för än nästa helg om du kan vänta ?
Jo fönster ruan har vi plockat av för den tar i ventil paketet,
jag har fäst två vinkeljärn i skärmarna och lagt paketet på dessa funkar ganska bra tycker jag 8)

   TS
Avatar Fallback
krille99  
#16564 ok visa gärna bilder. har ej bestämmt sos för 604 ananrs blir det en 605 705..

Avatar Fallback
krille99  
#16737 blev en 604 vill gärna se hur du satt hydralpaketet bilder på det ?

Avatar Fallback
Andreas  
#16863 Grattis hoppas att ni blir nöjda.
jag ska ta med kamrann nästa gång .
vad skall ni ha för någon vagn efter ?
funderar på och byta upp mig ,kranen vi har börjar bli rätt sliten

   TS
Avatar Fallback
krille99  
#16920 har en 8toms vagn med vagnsstyrning.

Användarvisningsbild
XP  
#16993 Hejsan! hoppar in lite på frågan om hydraulpaketplacering.
Har en valmet 702 från 76-har för mig att dom har ganska lika hytt som 604. Min 702 har delad bakruta + löstagbar verktygslåda som sitter nedanför och innanför nedre rutan, När jag sätter dit paketet så tar jag bort verktygslådan och nedre rutan. Sen så sätter jag tillbaka rutan, så det enda som fattas så hytten blir tät med kärran på är en plåt istället för verktygslådan!

Avatar Fallback
krille99  
#17000 ok har inte fått raktorn ännu så vet inte riktigt hur det ser ut därbak en liten ruta var det i nederkant men tror inte jag får igenom panelen där.

Användarvisningsbild
XP  
#17004 Ok den kanske ser ut som den nyare 702 med en hel och öppningsbar bakruta. Ska se om jag kan ta några kort på min montering!

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17060 Har också en valmet 604 med en griplastarvagn farma 9 ton utan utskjut 8) Mycket bra maskin tillsammans. lite minder fel också. Att den är lite vält sjuk när man har full ramstyrning åt fel håll.. Sen så hade det inte skadat med en sväng bar stol på valmet.. Ska fixa bild till helgen :wink:

Avatar Fallback
krille99  
#17069 vad kul att du har samma utrustning som jag köpt.

är super nöjd med min vagn, men har inte vagnsstyrningen kopplad till ratten på 430n har den på en seperat ventil och en spak i ventilpaketet.

det sitter 4 uttag på valmeten är 2av dessa kopplade till ratten avsedda för vagnsstyrningen eller ?

tacksam för svar och bilder hur ni kopplat..

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17102 Vagnstyrningen ska styras av ventilpaketet inget annat för du måste kunna styra vagnen helt separat från styrningen.
Tanken med vagnstyrning är bla att kunna svänga med vagnen samtidigt som traktorn styr,kanske i motsatt riktning.
Har lite svårt att tro att någon byggt på uttag från obitrolen till att styra en vagn :shock:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).