Skotare

Skotare med pendelarmar?

53 inlägg 22703 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skotare med pendelarmar?

Skog  
#162283
finskpinne skrev:Här är en Skogsjan skotare med pendelarmar till salu. Dom säljer dessutom en extra vagn att hänga efter...

http://www.blocket.se/dalarna/Skotarvagn_med_hydraldrift_skogsjan_nyskick_38338358.htm?ca=4&w=3


Skotaren kan du glömma den stack för många år sen till Österike, det är bara vagnen han menar
annars har det varit ett jäkla kanonpris 35000....... :wink:

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Skotare med pendelarmar?

Volundsmed  
#162310
snubblaren skrev:Vete fn vad den hette men det var iaf ett grönt åbäke med 10 hjul och gremo hytt.


har film på den. Kan kanske ladda upp. Om det finns intresse!

Användarvisningsbild

Re: Skotare med pendelarmar?

Mäki  
#162330 Vi är intresserade av allt som berör skog och maskiner :wink:

Avatar Fallback

Re: Skotare med pendelarmar?

Volundsmed  
#162375 då kan jag försöka ladda upp :wink:

Avatar Fallback

Re: Skotare med pendelarmar?

robin88persson  
#163965
Skog skrev:
finskpinne skrev:Här är en Skogsjan skotare med pendelarmar till salu. Dom säljer dessutom en extra vagn att hänga efter...

http://www.blocket.se/dalarna/Skotarvagn_med_hydraldrift_skogsjan_nyskick_38338358.htm?ca=4&w=3


Skotaren kan du glömma den stack för många år sen till Österike, det är bara vagnen han menar
annars har det varit ett jäkla kanonpris 35000....... :wink:



en som jag äger superevan ihop med beställde den första av dessa skotarna av
lameksson målet var en skotare som bara vägde 10 ton och sen skulle den vara kompakt och smidig så därför så satte dom motorn på tvären
om det är någon som vill veta något mer om den maskinen så kan jag fråga han. jag tror till och med att det är den som är på bild där på blocket som han hade jag vet iaf att den renoverades sen och såldes utomlands.

Användarvisningsbild

Re: Skotare med pendelarmar?

Skog  
#164077
robin88persson skrev:
Skog skrev:
finskpinne skrev:Här är en Skogsjan skotare med pendelarmar till salu. Dom säljer dessutom en extra vagn att hänga efter...

http://www.blocket.se/dalarna/Skotarvagn_med_hydraldrift_skogsjan_nyskick_38338358.htm?ca=4&w=3


Skotaren kan du glömma den stack för många år sen till Österike, det är bara vagnen han menar
annars har det varit ett jäkla kanonpris 35000....... :wink:



en som jag äger superevan ihop med beställde den första av dessa skotarna av
lameksson målet var en skotare som bara vägde 10 ton och sen skulle den vara kompakt och smidig så därför så satte dom motorn på tvären
om det är någon som vill veta något mer om den maskinen så kan jag fråga han. jag tror till och med att det är den som är på bild där på blocket som han hade jag vet iaf att den renoverades sen och såldes utomlands.


Den du menar var den första prototypen av "Soften" och det stämmer att motorn satt på tvären tror det var en Iveco i den med,
Nej, det där är efterföljaren (som är med på blocket anonsen) betydligt större än den första och
med Cat motor ,jag har kört den ca 200 tim och jobbade även åt Skogsjan Jan Ericksson
Var med och körde där kortet på anonsen tagits med, blev dock aldrig att jag provade vagnen
Men nån smidigare skotare en Soften i 12-14 tons klassen har det dock aldrig byggds
var så säker

Användarvisningsbild

Re: Skotare med pendelarmar?

molnia  
#164097 Hur var Soften att köra lite mer konkret? Hur betedde den sig om man svängde stillastående då den har två midjor eller har jag fattat saken fel?

Avatar Fallback

Re: Skotare med pendelarmar?

alfha  
#168073 Hur många tillverkades av "soften" . Har hört att det gjordes 8st, kan det stämma?
Hade inte cat en 14 tonare på gång med liknande koncept, vad blev det av den?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).