Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Wekla skogsvagn?

5 inlägg 5632 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Wekla skogsvagn?

aerostaffan  
#144865 Nån som köpt, provat eller åtminstone sett i verkligheten? Verkar vara lite för billig tycker jag.... http://www.blocket.se/goteborg/Timmerka ... a=23_3&w=3



   TS
Avatar Fallback

Re: Wekla skogsvagn?

skogshasse  
#144871 hej på dej jag håller med dej det står att man kan lasta 2600 kilo jag undrar hur hjulaxlar boggi mm mm ser ut efter några hundra kubik

Avatar Fallback

Re: Wekla skogsvagn?

axwell  
#144905 Inte mycket till info på deras hemsida, mer än att den levereras i byggsats.
Samma text som finns i blocketannonsen upprepas utan att lämna fler tekniska specifikationer.

Var det någon som såg den på Elmia?


Lastförmågan är nog inte mer överdriven här än för Kellfris ATV-vagn där de anger 3400 kg lastvikt.
Kellfri har ingen uppgift om hjulens maxbelastning(eller vill inte lämna ut uppg.).

Avatar Fallback

Re: Wekla skogsvagn?

Henrik Petersen  
#145168 Hej alla!

Jag såg vagnen på Elmia. Den såg faktisk bättra ut än jag väntat mig, men hjul och axlar är for små o klena for att det ska funka i skogen, vilket jag påpekade for dom, jag sa till dom att gå till Kranman o kolla då dom var ganska nära, innan jag lämnat platsen sprang en av dom iväg med kamera :grin: . Men vagnen har fortfarende samma små hjul. Fö. sa han att dom var på gång med en vagn for ATV. Största felet med denna vagnen tycker jag är bredden på 162cm, for dred for båda ATV och dom minsta traktorena min Yanmar är 115cm bred.Men jag ska ingen vagn ha heller :lol: .

Henrik

Avatar Fallback

Re: Wekla skogsvagn?

smirajs  
#161650 Har ni någon uppfattning om hur kranen är ?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).