Öppna kategorin

Skapa företagslogga?

26 inlägg 18440 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skapa företagslogga?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#160861
Slurfi skrev:
jcmek.jpg



den va grym hur gjorde du den?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skapa företagslogga?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#160864 Knyckt på nätet som vanligt.

Användarvisningsbild

Re: Skapa företagslogga?

Johan C  
#160954 Ni säger att ni "knycker" dom på nätet, men i vilka prog. klistrar ni in och gör om dom då?
För inte låg väll den på nätet med den texten på :surp:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skapa företagslogga?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#160956 Nä såklart, jag photoshoppade dit lite exempeltext bara.

Användarvisningsbild

Re: Skapa företagslogga?

laggar  
#160999 Hej!

Här kommer mitt bidrag...

Tänk på att skaffa en logga som passar för flera ändamål, på fakturor, brevpapper, annonser, kläder osv. Om du håller dig till ett begränsat urval av färger, 2-3 st, så underlättar det när du ska beställa trycksaker eller få brodyr på kläder etc. Dessutom så ska du se till att få loggan i ett vektorbaserat format så att du kan förstora eller förminska den utan att tappa i bildkvalitet.

Lycka till!

PS Jag jobbar i CorelDraw! DS

JC Skog o Mekaniska.jpg

Användarvisningsbild

Re: Skapa företagslogga?

Johan C  
#161038 Ja du Laggar. det e nog som du säger, man ska nog hålla den ganska enkel så att den passar till alla ändamål, snygga förslag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skapa företagslogga?

johaniskogen  
#161055 och så ska du ju som den sissta visar där, stora bokstäver på ditt namn det är till den där JC man ska vända sej. det kommer alla ihåg, inte många som kommer komma ihåg såg o mekaniska.. o så ska det ju vara, så man kan göra en enkel låt,, TYP ICA. alla vet att där finns mat, men inte va de betyder....

Användarvisningsbild

Re: Skapa företagslogga?

FruTall  
#161060 Laggars förslag va klockren tycker jag. Limegrönt och svart är snygga färger. Det där är en logga som är stilren och inte full med kludder. Man ska veta va företaget heter direkt. och på en sån logga kan du inte missa det.

Användarvisningsbild

Re: Skapa företagslogga?

Johan C  
#161329 Nu är den nog klar.
Tack "laggar" och alla andra som gav mig inspiration.
Senast redigerad av Johan C tis 14 feb 2012, 20:41, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skapa företagslogga?

Kjell S  
#161335 :-bd Suverän!

Kan kanske gå upp en storlek eller 2 på den svarta texten?

Användarvisningsbild

Re: Skapa företagslogga?

Johan C  
#161338 Ja kanske det, får testa detta i morgon....
Eller om sanningen ska fram så är det en kompis som tydligen kunde detta här. Pysslade tydligen en del med sånt här på sitt jobb, Ja tänk vad man lär sig nya saker när man bara har känt varan i typ 20 år :shock: :mrgreen:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).