Att 931.1 ska ta 12 skulle jag då vilja se, dom säger ju 14 i reklamen men även det tror jag är glädjesiffror.
Men nog tar dom mindre iaf, så det är ju åt rätt håll.
Engstrand skrev:Eco-log e ju på gång med adblue med,skulle åxå dra mindre. Dock inga siffror på hyr mycket..
Valmet6400 skrev:AdBlue har ju inget med bränslet att göra, det sprutas in med avgaserna för att kyla dessa så att katalysatorn renar bättre. Stänger man av AdBlue så blir katalysatorn för varm, det är antagligen därför effekten sänks.
snubblaren skrev:Ok men plocka väck katalysatorn lär ju inte vara för svårt kanske är högre tryck och så på en industridiesel men på en bil är det ju väldigt enkelt att plocka väck en katalysator för ett rör...
Tvåan skrev:Tråden kanske börjar slira iväg från rubriken lite, men om inte jag fattat alldeles fel så bildas mer s.k. NOx-gaser vid en optimerad förbränning och det är där adblue kommer in i bilden for att genom nåt kemiskt hokus pokus förvandla dessa gaser till nåt annat istället. Vatten bl.a. tror ja.
Lindroth skrev:Jag kör en 911.5 med Logmax 5000D.
Tar i bränsle från 10 till 12 l/h. Adblue ca 30liter i veckan inga problem i kylan
Körde en vecka med en demo 911.5 365 den ville ha nästan 1 l/h mer i samma skog
Engstrand skrev:365 är väl endå snäåået större än LM 5000?Lindroth skrev:Jag kör en 911.5 med Logmax 5000D.
Tar i bränsle från 10 till 12 l/h. Adblue ca 30liter i veckan inga problem i kylan
Körde en vecka med en demo 911.5 365 den ville ha nästan 1 l/h mer i samma skog