Traktorn i skogen

New Holland i skogen

273 inlägg 166451 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Kawasakibutiken.se  
#157968 Vill inte vara utan nu när man vant in sig, smidigt i gallringar att flytta ett par meter, även smidigt vid vältan. har ej drift på vagnen så det går ju inte flytta med hjälp av den heller. Rapportera gärna vad det kostar.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Loof  
#157994 Hm, tål att fundera på om man ska montera in. Har ingen drivning på vagnen heller. Hela kalaset kostade 545' med skogsdäck, trima 3.1 frontlastare, skogsutrsutningspaket, montering av all utrustning, försänkt fotlåda, AC, elektrisk koppling, framskärmar, motorvärmare, fångkrokar, 3 dubbelvuttag, lastardämpning till frontlastaren, hydrauliskt redskapslås till front lastaren och luftfjädrad förastol med smalt luft paket. Man vill ju alltid ha mer men ekonomin i skogen sätter lite nivån. Men ska som sagt kolla på måndag om växel/styrning bakåt :wink:

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#158045 Högintressant, jo det där med rymlig hytt är ju nåt som andra tillverkare helt har missat.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Robertberg  
#158052 Vad kostar det med dieselvärmare till traktorn? 15k ungefär?

Det tror jag skulle vara en trevlig grej när man lämnat traktorn i skogen och det är -15..

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#158087
obantteg skrev:Vad kostar det med dieselvärmare till traktorn? 15k ungefär?

Det tror jag skulle vara en trevlig grej när man lämnat traktorn i skogen och det är -15..


http://xtrading.noxshop.se/?category_id=30&item_id=2137

8600:- ink moms

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Loof  
#158091 En helt annan fråga. Beställde skogsvagn utan drivning men kan forfarande ändra. Är det dumt att inte ha drivning eller klarar man sig lika bra? Det är ju ingen yrkeskörning utan ett par hundra kubik på sin höjd varje år och förmodligen mindre än så?? Vad har ni för erfarenheter och då speciellt med NH?

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

county  
#158098 veldig bra traktor. synes det er en mye bedre skogs hytte en valtra. valtra sover dere. du kommer garantert att bli kjempefornøyd.

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#158106 Jag har kört några hundra kubik med odriven vagn och faktiskt litegrann med kälke åxå.
Har du råd så köp förstås driven, men vill du hålla nere investeringen så kör odrivet men lasta med
förstånd på svåra marker, hellre små snabba lass än lasta tungt och fastna.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

New holland patu  
#158121 Jag vill inte vara utan drivning, har kört i ca 2år med och inte behövt lasta av en enda stock. Förut så var det en balansgång hela tiden hur mycket man vågarde lasta. Men mina marker är inte dom enklaste heller. Är det plant går det ju fint utan drivning.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Robertberg  
#158123 Vi klarar oss bra med 4wd men utan drivning.
Men det beror ju helt på vilka marker man har.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Robertberg  
#158125

Plus montering, alltså inget att tveka på vid nästa traktorköp.
Märkligt att det inte är vanligare på traktorer..

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Per S  
#158134
Loof skrev:Hm, tål att fundera på om man ska montera in. Har ingen drivning på vagnen heller. Hela kalaset kostade 545' med skogsdäck, trima 3.1 frontlastare, skogsutrsutningspaket, montering av all utrustning, försänkt fotlåda, AC, elektrisk koppling, framskärmar, motorvärmare, fångkrokar, 3 dubbelvuttag, lastardämpning till frontlastaren, hydrauliskt redskapslås till front lastaren och luftfjädrad förastol med smalt luft paket. Man vill ju alltid ha mer men ekonomin i skogen sätter lite nivån. Men ska som sagt kolla på måndag om växel/styrning bakåt :wink:


Vad beställde du för storlek på dina skogsdäck? Funderar på en exakt likadan som din nämligen. Har en TL90 nu som vi är mycket nöjda med, men nytt är ju alltid kul!

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

ks plåt  
#158168 har ni tittat på MF 54 serien....störst plats när man sitter bakvänt och kör....

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Loof  
#158204
Per S skrev:
Loof skrev:Hm, tål att fundera på om man ska montera in. Har ingen drivning på vagnen heller. Hela kalaset kostade 545' med skogsdäck, trima 3.1 frontlastare, skogsutrsutningspaket, montering av all utrustning, försänkt fotlåda, AC, elektrisk koppling, framskärmar, motorvärmare, fångkrokar, 3 dubbelvuttag, lastardämpning till frontlastaren, hydrauliskt redskapslås till front lastaren och luftfjädrad förastol med smalt luft paket. Man vill ju alltid ha mer men ekonomin i skogen sätter lite nivån. Men ska som sagt kolla på måndag om växel/styrning bakåt :wink:


Vad beställde du för storlek på dina skogsdäck? Funderar på en exakt likadan som din nämligen. Har en TL90 nu som vi är mycket nöjda med, men nytt är ju alltid kul!


Jag beställde breda diagonal däck BKT TA 135 som klarar sig mkt bättre i skogen. Måtten är 18.4/15-34 samt 14.9/13-24. Har inte haft BKT innan men hoppas det är helt ok märke. Annars kostar ju dessa däxk skjortan, fick lägga till ca. 20.000 för dessa däck.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Per S  
#158213 Tack för svaret! Stora däck gör ju hela skillnaden i skogen, så är det bara.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).