Skördare

Mäthjulsproblem TJ 746b

3 inlägg 2142 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Mäthjulsproblem TJ 746b

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#157643 Idag lade min längdmätning av på superevan och när jag tog en närmare titt på mäthjulet såg jag att själva givaraxeln är synlig. Om jag tittar i min bok så står det at det skall vara ett "lock" över givaren som sitter fast i själva kugghjulet och driver givaren.Jag har nu gått och letat detta lock som jag inte ens vet hur det ser ut men det är ju f#n omöjligt att hitta något bland alla kvistar och toppar.
Är det någon här som har ett sådant "lock" till salu eller vet vart man kan finna ett nytt



   TS
Användarvisningsbild

Re: Mäthjulsproblem TJ 746b

Lindqvist  
#157702 Finns det ingen möjlighet att få fast tex ett flat järn tillfälligt bultat från bult hål till bult hål med fyrkant hål i mitten eller laga en paff schablon som du knakar ut som en packning och flyttar över till en rund plåt som du smider kupolformig och borrar hålen med hjälp av schablonen.

Avatar Fallback

Re: Mäthjulsproblem TJ 746b

Mr-Hemek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#157786 Ja jag funderade om jag skulle försöka bygga något tillfäligt men jag ringde till alftaprodukter och dom hade både nya och beg lock på lager 400 kr för ett beg tyckte jag var överkomligt..

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).