Skogsnyheter

lönerna i skogen har tappat stort

19 inlägg 9620 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: lönerna i skogen har tappat stort

ryared  
#154905 Dom kanske skulle införa rotavdrag på skogstjänster också. En hantverkare ligger ju på 500 kr+ moms och sen tjänar ju han på materialet också. Och så har dom ju inga maskinkostnader direkt.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: lönerna i skogen har tappat stort

Jimmy Jonasson  
#154908 Hur mkt tjänar ni? Hos min förra arbetsgivare (påbörjar ny anställning på mån pga flytt) hade jag timtidsanställning och 146,64 kr/tim. Var då bland de bäst betalda på det företaget tror jag. Lönen varierade utifrån ansvar och förmåga. Enl koll avtal skulle jag ligga på 137 kr/tim nånting, som kompetent att köra bägge maskinerna med full erfarenhet (>5 år?)

Avatar Fallback

Re: lönerna i skogen har tappat stort

JD 2006  
#154910
Jimmy Jonasson skrev:Hur mkt tjänar ni? Hos min förra arbetsgivare (påbörjar ny anställning på mån pga flytt) hade jag timtidsanställning och 146,64 kr/tim. Var då bland de bäst betalda på det företaget tror jag. Lönen varierade utifrån ansvar och förmåga. Enl koll avtal skulle jag ligga på 137 kr/tim nånting, som kompetent att köra bägge maskinerna med full erfarenhet (>5 år?)


Ja men de låter som en normal lön....tror jag iaf :???:

Det är svårt att jämföra skogsmaskinföraryrket med något annat yrke tycker jag....det är ju ändå "ganska" speciellt :lol:
Ansvarsfrågan som du menar på är ju en väldigt viktig faktor när man sedan skall prata om löneanspråk. Förare som sköter allt som om det var ens egna grejer ska ju även ha betalt för det.

Avatar Fallback

Re: lönerna i skogen har tappat stort

ryared  
#192805 Skogsarbetare är det sämsta yrket med dåligt betalt enligt denna undersökning. Visserligen i USA men i det landet är det ju tydligen bara några få % som skall ha det bra. Varit kul om det kom en svensk undersökning om olika yrken. Undrar var skogen hamnar då?
http://www.atl.nu/arbetsliv/mj-lkbonde- ... sta-jobben

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).