Arbetskläder för skogen

Oregon Sågskyddskläder?

16 inlägg 16306 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Oregon Sågskyddskläder?

Valmet830.3  
#154705 Någon som har erfarenhet av Oregons sågskyddskläder?

Skillnader på Waipoua & Fiordland?



   TS
Avatar Fallback

Re: Oregon Sågskyddskläder?

andan  
#154724 Jag har Oregons huggarjacka... Funkar jättebra, inne på andra säsongen nu... Kanonpris dessutom,...

Avatar Fallback

Re: Oregon Sågskyddskläder?

Valmet830.3  
#154752
andan skrev:Jag har Oregons huggarjacka... Funkar jättebra, inne på andra säsongen nu... Kanonpris dessutom,...


Vilken modell?

   TS
Avatar Fallback

Re: Oregon Sågskyddskläder?

andan  
#154802 Artnr: 295390 Fiordland

Betalade 690.- + moms

Vilket är bra mycket billigare än motsvarande Jonsered el. Husqvarna med stretchmaterial...

Avatar Fallback

Re: Oregon Sågskyddskläder?

80-90  
#154811 jag brukar fjordland jag med å e super nöjd . Tycker dom e klart bäst i den prisklassen

Avatar Fallback

Re: Oregon Sågskyddskläder?

4WD  
#155076 ?
Senast redigerad av 4WD ons 06 jun 2012, 19:56, redigerad totalt 2 gånger.

Avatar Fallback

Re: Oregon Sågskyddskläder?

Phantom  
#155191 Waipoua är lättare än Fiordland och det skiljer lite i materialet på kläderna.
Själv så kör jag med Waipoua byxa och Fiordland jacka vilket funkar bra.

Avatar Fallback

Re: Oregon Sågskyddskläder?

Mr Carlsson  
#161367
Phantom skrev:Waipoua är lättare än Fiordland och det skiljer lite i materialet på kläderna.
Själv så kör jag med Waipoua byxa och Fiordland jacka vilket funkar bra.


Upplever du att det är någon skillnad mellan Fiordland och Waipoua på hur de står emot vatten och vassa grenar..?

Eller är de lika dåliga :cry: eller lika bra :smile:

//Carlsson

Avatar Fallback

Re: Oregon Sågskyddskläder?

Phantom  
#161383 Jag är väldigt nöjd med både vattenmotståndet och rivtåligheten på både byxa och jacka.
Vattenavisandet är över förväntan mot vad jag hade väntat mig. Jag har gått i snårigt ris och taggiga buskar med byxorna utan att några revor har uppstått.
Så på det sora hela så är båda plaggen bättre än vad jag hade väntat mig för det priset.

Avatar Fallback

Re: Oregon Sågskyddskläder?

Valmet830.3  
#161386 Låter som bra betyg överlag.

   TS
Avatar Fallback

Re: Oregon Sågskyddskläder?

Mr Carlsson  
#161495
Phantom skrev:Jag är väldigt nöjd med både vattenmotståndet och rivtåligheten på både byxa och jacka.
Vattenavisandet är över förväntan mot vad jag hade väntat mig. Jag har gått i snårigt ris och taggiga buskar med byxorna utan att några revor har uppstått.
Så på det sora hela så är båda plaggen bättre än vad jag hade väntat mig för det priset.


..Då ska man bara bestämma sig, Fiordland verkar ha lite bättre detaljer men Waipoua matchar ju "Husqvarna-Orange" mycket bättre! :wink:

Tack för svaret Phantom! :smile:

//Carlsson

Avatar Fallback

Re: Oregon Sågskyddskläder?

Ent  
#173943 Jag köpte ett par Fiordland förra våren och de funkar bra om man har långkalsingar!! Med bara kortkalsingar finns ett litet problem som orsakas av den valk i byxgrenen som blir där man sytt fast sågskyddet på vänstra lårets insida. Denna valk nuddar helt enkelt den vänstra kulan ibland och det är ju lite obehagligt om man hastigt böjer sig ner tex. I det högra benet fortsätter sågskyddet 7-8 cm längre bakåt, förbi sömmen som förenar den svarta baksidan med den grå framsidan. Därför hamnar sågskyddsvalken inte lika illa till som i det vänstra benet. Tänk på att kolla detta när när ni är ute och prövar nya byxor, gör lite gymnastik innan ni slår till.

Avatar Fallback

Re: Oregon Sågskyddskläder?

zeetorg  
#173954 Hängpung? :???: :lol:


Förlåt, men jag kunde inte låta bli. :oops:

Avatar Fallback

Re: Oregon Sågskyddskläder?

pla1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174052 Har ett par fiordland-byxor och har aldrig märkt problemet som Ent nämner.
Men jag kör oftast med boxer-kalsonger med åtsittande ben, så det kanske gör skillnaden.

Avatar Fallback

Re: Oregon Sågskyddskläder?

Simon.M  
#353529 spontan köpte ett par fiordland huggarbyxor idag då det var halva priset hos min säljare får hoppas man inte får för jädra mycket pungskav då bara :lol: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).