Skördare

efarenheter av SDC

12 inlägg 4793 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

efarenheter av SDC

Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12878 som rubriken lyder.. vad har ni för efarenheter av SDC sködar rappotering?
SDC=svenska skogs data centralen.. har jag för mig att det heter..



   TS
Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14823 är det ingen som har efarenhet av sdc?
själv tycker jag det är ett jäkla bråkade titt som tätt för att lyckas sända in.. just nu har det gått bra ett tag sen vi ladde ner dom senaste instälningarna men ibland är det ju hopplöst att få iväg skiten

   TS
Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15246 åter igen är det bara vi som har krångel med att sända in till sdc ibland???

   TS
Avatar Fallback
Valmet  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15261 Tjena, ja kör åt sveaskog och vi har inget krångel med att sända, det har fungerar mycket bra faktiskt

Avatar Fallback
Valmet  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15262 Vad är det som krånglar? Är det sändningen eller själva filen

Användarvisningsbild
Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15274 Hej, har inrapportering till sdc men med skotaren, har alltid fungerat utan problem.

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15310 för oss är det att det tar för lång tid.. det avbryts när det har gått för långtid och det gör det för oss om vi har många ktr-filer som ska in..
och ibland kommer vi inte än in på sdc pga överbelastning..

   TS
Avatar Fallback
kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15323 Hur sänds dessa "filer" via nått nät i skogen eller vid hemkomst?

Jag skulle på stående fot rekomendera www.nmt.net i fall ni sitter i maskinerna och sänder dessa, de har täckning nästan över allt..

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15366 sänds in vi gprs i våran maskin

   TS
Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19125 nu i veckan var det ute en kille från Södra som kollar aptering/kalibring på alla slutavverkningslag inom Södra.. han sa att nästan alla lag han hade varit ute hos så klagade dom på SDC.. Hoppas bara att han kan föra den infon vidare till dom som har hand om de. det var ju bra att veta att vi inte var ensamna om problemet åtminstone..

   TS
Användarvisningsbild
Spidde  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19139 Hej. Vi har haft perioder då det fungerat riktigt dåligt, och perioder då det fungerar riktigt bra. Vi märkte en stor skillnad i rapporteringen när vi växlade ifrån nokias 6090 till sonyericssons k810 telefon på dasa 4:an.
Klickade mycket sällan med SE men mest varannan gång med nokian.
På Tj 300 datorn så kör vi med N810 telefon och det är bara vissa kvällar då det blir dom sköna "Inget svar erhölls" eller "SDC: Runtime error" eller något annat irriterande. 😡
SDC hävdar ju att alla problem finns i våra telefoners modem.
Har inte märkt någon direkt tröghet i att skicka Ktr filerna dock. Pri var dock ett helsike om det blev lite för många träd mellan rapporteringarna.

Avatar Fallback
Martin_h_83  
#19162 ja sdc fungerar ju titt som tätt. ibland inte å ibland fungerar de klockrent, men för de mesat fungerar de..vi har däremot testat nmts bredband men de är rent ut sagt skit, för de mesta fungerar de inte alls som man vill å då är de ju ingenting å lita på..sitter i sklrdaren å dom vill ju ha kartor å prislista skickat till maskin direkt men de fungerar kanske till 50%..nä inget å rekomendera

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).