Skotare

Skotarens dröm!

25 inlägg 10087 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skotarens dröm!

masterchief  
#15179 Skotarens dröm måste vara virkesrika högar med korta stickvägar och änddragna högar. Motsatsen är dåligt med virke där högarna är som plockepinn.



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild
masterchief  
#15180 Den första var sarkastisk, här kommer trevligare skotning 8)

   TS
Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15210 aa det såg ju jätte roligt ut :(

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15211 det har man kört värre

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15212 nee det har jag faktist inte...har bra hand med sködarföraren... det krävs bara nått gott till kaffet så går det genast mycket bättre :D

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15265 Här var det fuskat med underröjningen

Avatar Fallback
Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15393 Har haft ett huggarlag hos mig från SVS "Gröna Jobb" Dom högg 60 m3f på tre veckor. 45 m3f gick att köra fram med visst krångel. 15 m3f fick jag ge bort till en riktig huggare som drog ihop det så att det gick att köra ut det. Ville inte ha det skräpande i skogen.

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15394
Skogsola skrev:Har haft ett huggarlag hos mig från SVS "Gröna Jobb" Dom högg 60 m3f på tre veckor. 45 m3f gick att köra fram med visst krångel. 15 m3f fick jag ge bort till en riktig huggare som drog ihop det så att det gick att köra ut det. Ville inte ha det skräpande i skogen.

gröna jobb försvan till semestern 2007

Avatar Fallback
Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15401 De gröna jobbare som var hos mig hävdade bestämt att deras projekt varade november ut och jag tror inte att dom ljög om det. Tror knappast att dom suttit kvar i sin barack och dessutom gick ut och sågade lite ibland om dom inte fått betalt för det.
Skulle ha tagit kort på den fantastiska huggningen men det blev snö över den dessutom.

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15701
Skogsola skrev:De gröna jobbare som var hos mig hävdade bestämt att deras projekt varade november ut och jag tror inte att dom ljög om det. Tror knappast att dom suttit kvar i sin barack och dessutom gick ut och sågade lite ibland om dom inte fått betalt för det.
Skulle ha tagit kort på den fantastiska huggningen men det blev snö över den dessutom.

dom tog väl inte betalt för det utförda arbetet

Avatar Fallback
Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15767 90:-/ m3fub var det avtalat och det vore ju helt ok om det gjordes ordentligt. Har varken sett nån faktura eller deras arbetsledare sen dess så jag antar att dom skäms.

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15773 det skulle nog jag gjort iaf :)

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15797
Skogsola skrev:90:-/ m3fub var det avtalat och det vore ju helt ok om det gjordes ordentligt. Har varken sett nån faktura eller deras arbetsledare sen dess så jag antar att dom skäms.

du lär inte se någon faktura heller för dom ingick i ett euprojekt.
och då var det meningen att föreningar som hade det knackigt med pengar skulle slippa betala för arbetet men för matrialet så fick föreningen ståför och även om du skulle få betala så kommer dom att debitera dig runt 100kr fub +moms.

Avatar Fallback
Hälsingefuran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20853 Så kan det se ut ibland :wink:

Användarvisningsbild
masterchief  
#20856 Luktar fotomontage 8)
Kan det vara så att skotaren lagt tillrätta högarna? :roll:
Fina högar är det i vilket fall :D
Fast varför så höga stubbar?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).