Skogsröjning

Lön som skogsröjare

53 inlägg 33578 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Lön som skogsröjare

kummander  
#150032
BM 35 skrev:
kummander skrev:Jag är anställd och har 20 000 som sagt... före skatt...



Har du betalt /ha


Nej jag jobbar bara med vanlig månadslön... Jag skyr all ackordslön som pesten...
Får du arbetskläder o verktyg av företaget eller får du stå för det själv?

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Lön som skogsröjare

BM 35  
#150634 Klart dom håller med sågar och bensin jag är ju anställd av dom,,,brukar få byxor och en blus men den har ja haft några år

   TS
Avatar Fallback

Re: Lön som skogsröjare

kummander  
#150697
BM 35 skrev:Klart dom håller med sågar och bensin jag är ju anställd av dom,,,brukar få byxor och en blus men den har ja haft några år


Ok, jag får stå för det själv mot en kass ersättning... Vissa månader om man ska ha ngt nytt får man ta från lönen vad ersättningen inte täcker...

Det är kanske bara vi som har det så dåligt...

Avatar Fallback

Re: Lön som skogsröjare

BM 35  
#150708 Det är ju du själv som bestämmer det,,accepterar du vad som helst så är det ju bra för din arbetsgivare han tjänar ju på det,,,men du inget,,,hos han jag började röja för några år sedan kunde man välja att köra med egna grejor mot en ersättning,,,eller så höll han med allt
Nä slå näven i bordet eller byt arbetsgivare!!,,
I vilken del av Sverige håller du hus?

   TS
Avatar Fallback

Re: Lön som skogsröjare

röjjare  
#150716
BM 35 skrev:Är det för SCA du röjer,,,,,stämmer på priserna jag fick då jag röjde förr /ha

Nej, det är inte SCA.
kummander skrev:Nej jag jobbar bara med vanlig månadslön... Jag skyr all ackordslön som pesten...
Får du arbetskläder o verktyg av företaget eller får du stå för det själv?

kummander skrev:Det är kanske bara vi som har det så dåligt...

Vi får allt vi behöver av direktörn, och skulle det fattas nåt hämtar vi ut det själv i butiken.
Skulle jag få 20000 före skatt skulle jag nog byta jobb.

Avatar Fallback

Re: Lön som skogsröjare

mordellio  
#151152
BM 35 skrev:
BM 35 skrev:
BjörnBergstrand skrev:Då jag röjer fakturerar jag 280,- + moms. Och jag får många jobb :)


klart du får mycket jobb om du är så billig,,,men går det ihop?


Läste om en i Skogen som tog 400/h för röjning men det är lite i högsta laget tycker jag

Men det jag vill veta är ju vad ni som är anställd som röjare har eller finns det bara företagare här


Hej
Undrar lite vad som ingår i 280:-/h, är det bara "gubbtid" eller ska det betala såg och bränsle mm också, kanske ev resor också? Ingår allt då är det riktigt dåligt betalt, men det har du ju valt själv att ligga på den nivån.

400:-/h då har man hittat rätt tror jag, men då ska allt ingå i dom pengarna.

Jag jobbar själv i byggbranschen och där räknar man på 300-350 för bara en gubbe tex.
Andreas

Avatar Fallback

Re: Lön som skogsröjare

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#151220 Själv tar jag 300kr/h, då ingår allt. Tyvärr verkar vi aldrig komma upp i samma nivå som hantverkare.

Avatar Fallback

Re: Lön som skogsröjare

kummander  
#151345
BM 35 skrev:Det är ju du själv som bestämmer det,,accepterar du vad som helst så är det ju bra för din arbetsgivare han tjänar ju på det,,,men du inget,,,hos han jag började röja för några år sedan kunde man välja att köra med egna grejor mot en ersättning,,,eller så höll han med allt
Nä slå näven i bordet eller byt arbetsgivare!!,,
I vilken del av Sverige håller du hus?


Jag är aktiv på västkusten, typ göteborgsområdet...
Jag hade gärna bytt arbetsgivare men jag vet ingen annan som har anställda, alla är ju f-skattare häromkring. Starta eget är ju ett alternativ men då får man ju problem med att man inte kan fakturera bolagen direkt. Inte det bolaget jag röjer för iallafall... Sen är det ju sällan det är så illa att man får betala ur egen ficka, men det har hänt ngn gång. Lät kanske lite värre än vad det är... Skulle jag välja att starta eget har jag ju fördelen att jag redan äger allt jag behöver!

Avatar Fallback

Re: Lön som skogsröjare

hanrichee  
#151388 Om du gärna vill byta arbetsgivare så står mitt erbjudande fortfarande kvar till dig kummander. Du vet vem jag är.

Avatar Fallback

Re: Lön som skogsröjare

BM 35  
#151401
kummander skrev:
BM 35 skrev:Det är ju du själv som bestämmer det,,accepterar du vad som helst så är det ju bra för din arbetsgivare han tjänar ju på det,,,men du inget,,,hos han jag började röja för några år sedan kunde man välja att köra med egna grejor mot en ersättning,,,eller så höll han med allt
Nä slå näven i bordet eller byt arbetsgivare!!,,
I vilken del av Sverige håller du hus?


Jag är aktiv på västkusten, typ göteborgsområdet...
Jag hade gärna bytt arbetsgivare men jag vet ingen annan som har anställda, alla är ju f-skattare häromkring. Starta eget är ju ett alternativ men då får man ju problem med att man inte kan fakturera bolagen direkt. Inte det bolaget jag röjer för iallafall... Sen är det ju sällan det är så illa att man får betala ur egen ficka, men det har hänt ngn gång. Lät kanske lite värre än vad det är... Skulle jag välja att starta eget har jag ju fördelen att jag redan äger allt jag behöver!


Varför kan du inte fakturera bolagen direkt?..Vem annars ska betala dina jobb för bolagen?

   TS
Avatar Fallback

Re: Lön som skogsröjare

kummander  
#151464
BM 35 skrev:
kummander skrev:
BM 35 skrev:Det är ju du själv som bestämmer det,,accepterar du vad som helst så är det ju bra för din arbetsgivare han tjänar ju på det,,,men du inget,,,hos han jag började röja för några år sedan kunde man välja att köra med egna grejor mot en ersättning,,,eller så höll han med allt
Nä slå näven i bordet eller byt arbetsgivare!!,,
I vilken del av Sverige håller du hus?


Jag är aktiv på västkusten, typ göteborgsområdet...
Jag hade gärna bytt arbetsgivare men jag vet ingen annan som har anställda, alla är ju f-skattare häromkring. Starta eget är ju ett alternativ men då får man ju problem med att man inte kan fakturera bolagen direkt. Inte det bolaget jag röjer för iallafall... Sen är det ju sällan det är så illa att man får betala ur egen ficka, men det har hänt ngn gång. Lät kanske lite värre än vad det är... Skulle jag välja att starta eget har jag ju fördelen att jag redan äger allt jag behöver!


Varför kan du inte fakturera bolagen direkt?..Vem annars ska betala dina jobb för bolagen?


Om man har en enskild firma så får man fakturera ett aktiebolag eller ngn annan kollektivavtalsansluten, som i sin tur får fakturera bolaget. Naturligtvis ska de ju ha en del av kakan. Finns säkert de som får fakturera direkt till bolaget med enskild firma men ingen jag vet... Annars hade jag startat eget direkt, eftersom jag i stort sett redan sköter mig själv så...

Avatar Fallback

Re: Lön som skogsröjare

Job Andersson  
#151467 jag har 145 kr tim, röjer aldrig på ha pris nåt mer. Fri bil m m.

Användarvisningsbild

Re: Lön som skogsröjare

Brännberg  
#555984 Vad ligger lönerna eller kostnad/ha på idag? Ser att länken är några år

Avatar Fallback

Re: Lön som skogsröjare

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#555985 Beror på var du jobbar

Avatar Fallback

Re: Lön som skogsröjare

Avslutat-02  
#555986 Generellt ungskogsröjning: 3000 kr exklusive moms.

Underväxtröjning: 2000 kr exklusive moms

Dessa priser ungefär brukar ja utgå ifrån.
Hälsingland.

Sedan kan det bli billigare, men det är inte ofta.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).