Motorsåg och handhållet

Atop racing cut 3/8 square ground.

108 inlägg 56029 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Atop racing cut 3/8 square ground.

gasljus  
#72720 ett år senare,,sidan www.atop.se är fortfarande nere.....hmmmm..

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Atop racing cut 3/8 square ground.

swe#kipp  
#72798 jupps jag vet ,,, vet att Göran har knasigt mycket att göra så hemsidan ligger inte på tio i topp för honom just nu tråkigt nog !!!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Atop racing cut 3/8 square ground.

skrotigt  
#99116
swe#kipp skrev:Fick en ny mall med posten här om dagen så jag tänkte att det kanske kunde vara nått för att se här på sidan :)


Var inne på youtube och såg lite på videon om mallen innan jag hamnade här. Så..vågar man undrar lite ..

Var köpte du mallen och till vilket pris ?
Var köpte du filen och vad är det för typ av fil ?

Avatar Fallback

Re: Atop racing cut 3/8 square ground.

Robertberg  
#99147 Det finns vääldigt mycket skrivet om denna mall på detta forum.

Titt!:

http://lmgtfy.com/?q=atop+racing+site%3Askogsforum.se :)

Avatar Fallback

Re: Atop racing cut 3/8 square ground.

peter399  
#99180 Har för mig att man kan köpa Atop square ground mallen på baileysonline.com

Jag beställde där nyligen men tog ingen mall pga priset.

Avatar Fallback

Re: Atop racing cut 3/8 square ground.

peter399  
#99181 Här är en länk:

http://www.baileysonline.com/search.asp?SKW=atop&catID=10366

200USD..

Användarvisningsbild

Re: Atop racing cut 3/8 square ground.

swe#kipp  
#99225 Den kostar en del men är ruskigt välbyggd och allt går att byta ut om det blir slitet :)
väldigt skönt att såga med kedjor filade på detta vis, det är inte så roligt att köra rundfilad när man väl börjat med square !!

   TS
Avatar Fallback

Re: Atop racing cut 3/8 square ground.

Manne Johansson  
#118969 Hur vet man vilken som e .325 oc 3/8 mall på baileys??? eller går det att använda en till båda kedje typerna??? :smile:

Avatar Fallback

Re: Atop racing cut 3/8 square ground.

Robertberg  
#149934 Trådlyft!

Eftersom Atop-mallen för .325 inte längre går att köpa funderar jag lite smått på att istället ha 3/8 på 346an.

Skulle det fungera iom den bättre filningen?
Sågar mest gran, så det är ju en hel del kvistning..

Just nu är går den med 95VP och rullmall.

Användarvisningsbild

Re: Atop racing cut 3/8 square ground.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149947 Byt till 21LP-kedja, min nya favorit för 346:an. Funkar bättre än man kan tro för kvistning trots att det är en chisel-kedja, och sen när man skall kapa granen så känns verkligen skillnaden mot 95VP

Avatar Fallback

Re: Atop racing cut 3/8 square ground.

Robertberg  
#150010 Hur filar jag den?

Vill fila för hand, men inte på frihand.

Användarvisningsbild

Re: Atop racing cut 3/8 square ground.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#150049 Fila som vanligt, fast med fil partalellt med toppplattan på tanden så det inte blir hemskt mycket höknäbb. Då håller den skärpa bra o skär underbart i kapet.
Beroende på trädart, såg o fil konskaper, kör egenskaper så kan man på frihand prova sig fram till bäst resultat.

Avatar Fallback

Re: Atop racing cut 3/8 square ground.

Storken  
#150091 Appropå ingenting så köpte jag en 3/8 squaremall för ett tag sen och den funkar bra !
Jag har även provat att fila den lilla ps3 kedjan med den mallen och det blev jäkla bra ! :ugeek:

Avatar Fallback

Re: Atop racing cut 3/8 square ground.

Robertberg  
#150181 Filar jag som vanligt filar jag dem man Hvas rullmall. Och kan inte påverka höjden.
Eller menar du att jag ska köra med en mindre fil än 4,8? Vill som sagt inte fila på frihand.

Känns inte så motiverat att köpa en Atop-mall till 372an då den inte körs så mycket, men får jag forumets godkännande att ha 3/8a även på 346an så blir det mer rimligt..

Användarvisningsbild

Re: Atop racing cut 3/8 square ground.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#150194 Om det är 45cc 346'an så kan jag säga att den funkade inte lysande med 3/8 när jag provade.
Ramlade fort i varvtals registret, saknade vrid o hålla varvet.
Är det Ne så har jag inte provat, men skulle tro det kan gå bättre.

Filar du med rull mall so finns det knep o rätta till vinklarna så det funkar bättre, om det är 21LPX du menar men den kommer att funka bättre än BPX i vilket fall i kapning.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).