fre 27 jan 2012, 08:31#157586
Hur är det nu? Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid!
Kan undra vad den ursprungliga anledningen till dubbla axlar är?
Billigare för snöslungetillverkaren att köpa motorn med 2 axlar än att konstruera vändningen i lådan?
Eller är det nerväxlingen man vill åt? Hjuldrivningen går väl från kamaxelskivan? Det är ju en liten skiva på motorn o en ganska stor därnere. På slungor med gummihjulsväxellåda måste man ju ha detta stora hjul för att klara alla utväxlingar.
Nästa tanke är: Är det bara slungor med gummihjulslåda som har dubbla?
Går alla dubbelaxlar åt olika håll eller finns det såna som går åt samma håll?
Får nog plocka ner min lite o titta på detta, nån snö lär den ju inte slänga där den står nu. Det tar längre tid o mer svett med den än med skyffeln
Magnus M
MS 660, MS 241, MS 200,346xpg, 2x242xpg, 2x238sg, 234sg, Fordson Super Major m Väsekran, Nyholms 5,5 tons kärra, Holder A55, Moheda 6ton med Terrikran