Skogsvagn (Huggarvagnar)

Elstyrning till kran

17 inlägg 11138 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Elstyrning till kran

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#148793
Crisse skrev:
Zalman skrev:Man kanske måste slå sönder spargrisen och köpa en Farma 8,5m med elspakar.

Tycker du jag du gör rätt i :smile:
Prismässigt så står dom sig mycket bra
Köpte en 12t 4wd & 8.5 m kranen ink ALL extra valbar utrustning, och den offerten jag fick på det kunde ingen annan leverantör slå. Samt att Farma är mycket bra att ha att göra med gör inte saken sämre


Så du har även dämpare för sväng och lyft?
Är det bra eller blir det gungigt med dålig precision?

Har du även gripdämpare?

FTG
Avatar Fallback

Re: Elstyrning till kran

Crisse  
#148803
Zalman skrev:
Crisse skrev:
Zalman skrev:Man kanske måste slå sönder spargrisen och köpa en Farma 8,5m med elspakar.

Tycker du jag du gör rätt i :smile:
Prismässigt så står dom sig mycket bra
Köpte en 12t 4wd & 8.5 m kranen ink ALL extra valbar utrustning, och den offerten jag fick på det kunde ingen annan leverantör slå. Samt att Farma är mycket bra att ha att göra med gör inte saken sämre


Så du har även dämpare för sväng och lyft?
Är det bra eller blir det gungigt med dålig precision?

Har du även gripdämpare?

Sväng och lyft dämparna fungerar bra, eliminerar dom värsta rycken i kranen. Känns som det sparar lite på konstruktionen.
Gripdämpare känns som det egentligen borde vara standard, skulle vilja haft en dubbeldämpare.

Men jag ska också införskaffa en programeringsenhet till spakarna, så man ändra lite på rampningen till vissa funktioner m.m. På detta vis kan man också få kranen lite mer följsam samt "personifierad"

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).