Skotare

1410D eco3 -07 slår stopp i driften....

4 inlägg 3108 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

1410D eco3 -07 slår stopp i driften....

Björn1470e  
#148333 Vi har en 1410d eco3 -07 som vi haft lite problem med länge och det är så att såfort den ska börja ta i på driften vid tex brant backe så slår den ifrån på driften, den vill inte ens slira i banden som är ganska slaka. Vi har vart på John Deere om problemet men dom säger att det inte är nåt problem dom känner till som vanligt...Vore intressant att höra om någon annan varit med om samma sak. Mvh Björn



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: 1410D eco3 -07 slår stopp i driften....

Cruiser_no1  
#148349 Där sitter ett block under maskinen som styr trycken mot motor och pump, jag skulle gissa att det står fel och behöver justeras, el att det läcker igenom! Pumpen och motorn ska följas åt i trycken för att sedan slå av vid Max tryck, då den vinklar av pumpen.
Detta gjorde jag på 1110an och det tog en halvdag o ställa in. Och det går inte med vanliga klockor att justera trycken utan man behöver en som mäter på två punkter och ger ett diff värde på tryckpunkterna!
Nu till ventilen som jag inte kommer på namnet på men jag har för mig att det var typ PCOR ventil, el nåt liknande!

Avatar Fallback

Re: 1410D eco3 -07 slår stopp i driften....

Björn1470e  
#148359 Ok jaq tror att det är den vi har varit på och försökt ställa på men utan lyckat resultat...om vi trycker ur eco läget så tar han i så motorn nästan storknar...känns som om det ev kan va någon inställning i datorn som kanske är galen...

   TS
Användarvisningsbild

Re: 1410D eco3 -07 slår stopp i driften....

Cruiser_no1  
#148362 Det man kan göra är ju att jämföra hur strömmarna på utgående till pump ser ut på en liknande maskin, och se om det liknar eran då! Annars så vet jag inte, för just så betedde också 1110an vi hade!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).