mån 28 nov 2011, 21:06#147998
Apelsinkungen skrev:ÖSA4ever skrev:Synd bara att dom inte har förbättrat det som har varit dom riktiga problemen på 1710an,som tex midjan och drivlinan.Nu ska det dessutom hålla på en maskin som lastar 2ton mer
Ja vi har bara hunnit kört 4000h med våran än så man få se hur går framöver!
Midjan är ja lite orolig för med. Sen har vi drivlinegarantin på våran o ja tyck att det borde ha bleve lite bättre om dom våga ha en sån garanti.
Man håller tummarna!
Mycket av diffproblemen som fanns på 1710-an,spec. -08 och -09 så berodde på direkt felbearbetade delar i diffen.
Var smörjhål som var oborrade,säten som var snea osv.
Man undrar ju var underleverantörerna sitter,troligen långt österut.
Nu verkar dom ha skärpt till sej i allafall.
Men som nämnts tidigare så är det inget specifikt JD problem,eftersom samtliga större tillverkare har diff o boggin från NAF,bara det att JD är "först" ut med det nya....
Samlar på grönt skrot,ja och lite rött oxå....