Öppna kategorin

Stormrapporter

37 inlägg 12493 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stormrapporter

kallen  
#147886 Rapporter om skogen?
Är det dags att köpa maskin?

Elmia
Avatar Fallback

Re: Stormrapporter

dexter  
#147889 Har stormen lagt sig? Har ingen lust och åka till sverige och köra stormskog :/

Användarvisningsbild

Re: Stormrapporter

loppan  
#147902 Spridda ströträd att hugga i min skog,oftast rötgran men också en del klena som blåst av på mitten.
Det blir det vanliga okringfarandet i skogen.
Hittade ca en liter prima kantareller på min storminspektion!,tiden är ur led i år

Avatar Fallback

Re: Stormrapporter

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147926 Tratt eller gula???

Avatar Fallback

Re: Stormrapporter

Jimmy_Nilsson  
#147927
DSCI0164.jpg
Ligger en del bråtar framförallt i kantzonerna där jag har kollat. Långt i från Gudrun men kanske i närheten av Per iaf på den fastigheten där jag har gått

Avatar Fallback

Re: Stormrapporter

Skogshuggaren83  
#147955 V delen av Kronoberg klarade sig rätt så bra. En del frötallar och kantzoner där det har vält några träd.
Ca 20 till 100 träd per 100 ha skulle jag nog gissa. Vi körde förbi de senaste gallringsobjekten och kollade men de har klarat sig med enstaka vindfällen förutom ett bestånd med eftersatt första gallring som låg i kanten på ett hygge där var det lite mer.
Inte många timmars sömn blev det iaf, men en lättnad när det inte var så illa
som man trodde kl 24 i natt.

Avatar Fallback

Re: Stormrapporter

jd6630  
#147964 nere på österlen har grantopparna landat på el ledningarna så har vatt rätt mycke helvete me sånt i da. annars ser inte skadorna så omfattande ut, trots rejäl storm som avtog kl 3 inatt

Användarvisningsbild

Re: Stormrapporter

Fredrik Reuter  
#148027 Hej,
SR Ekot intervjuade Södras skogsdirektör i e.m. Det håller på att inventeras sa han, men "garanterade" minst 100.000 kubik stormfällt under natten.

Avatar Fallback

Re: Stormrapporter

volvo_buster  
#148034 Kan bara konstatera att man får inhandla ytterligare en triss-lott!!! :oops:
Enstaka träd spridda utöver ägorna, enbart på ett ställe som cirka 10 träd gått ner.
Min systers gallringar som gjordes för ca en månad sen klarade sig också bra.

Hittade också kantareller!!!
Senast redigerad av volvo_buster mån 28 nov 2011, 22:12, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Stormrapporter

Tosca  
#148037
Admin@skogsforum skrev:Hej,
SR Ekot intervjuade Södras skogsdirektör i e.m. Det håller på att inventeras sa han, men "garanterade" minst 100.000 kubik stormfällt under natten.

Iaf lite garanterade volymer att mata industrin med då, gärna till ett förmånligt lågkonjunkturspris antar jag.

Avatar Fallback

Re: Stormrapporter

ponsse beaver  
#148038 350.000 kubik enligt skogsstyrelsen

Användarvisningsbild

Re: Stormrapporter

Fredrik Reuter  
#148040 +1 till Ponsse Beaver!

http://www.skogsstyrelsen.se/Gemensamt/ ... -Sverige1/

Avatar Fallback

Re: Stormrapporter

Midgård  
#148042 Någon som hört eller sett om det gått ner mycket skog i norra Kalmar län?

Avatar Fallback

Re: Stormrapporter

ponsse beaver  
#148065 stormen pär ca 12 miljoner kubik enligt wikipedia
Senast redigerad av ponsse beaver tis 29 nov 2011, 17:31, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Stormrapporter

Jimmy_Nilsson  
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).