Skördare

Hydralisk kylfläkt JD E,serie

3 inlägg 3153 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hydralisk kylfläkt JD E,serie

Timberjack74  
#147602 E seien har ju varit i drift ett bra tag nu, är det nån som har nån erfarenhet hur den hydaliska kylfläkts systemet funkar i verkligheten? ev krångel, haverier, renblåsning medmera.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydralisk kylfläkt JD E,serie

Skogshuggarninorr35  
#147608 Det har inte varit något förutom att magneten på ventilen for på 1170:n.
Fläkten klarar att hålla kylaren ren länge, men man måste borsta gallret nån gång ibland när den"feta" beläggningen sitter fast.
Tidsintervallen är ställbar och på den ja kör så står den på 30 minuter, och man behöver inte tänka så mycket.
Så ja är nöjd.

Användarvisningsbild

Re: Hydralisk kylfläkt JD E,serie

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147610 Jag tycker dom skulle ha vänt motorn åt andra hållet sen fläktmonteringen, arbetsmiljön har blivit sämre o kåpor är ett måste, en kollega har fått nersatt hörsel efter ett år med 1270E innan körde han en -03 1270D nån som satt in mera isoleringslist? Eller gjort något för o få mindre oljud i hytten? Sommartid går ju fläkten på högfart fast man rengör gallret o blåser kylarn titt som tätt

Annars så har fläkten fungerat bra!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).