Skotare

Välja mellan 868 och Teg 7000

63 inlägg 38427 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Välja mellan 868 och Teg 7000

Kse  
#132958 Snubblade över denna när jag knarkade blocketannonser i morse.
http://www.blocket.se/kalmar/Kockums_85 ... ca=1_8&w=3
k850.jpg

30000:- är ju ett riktigt vrakpris, nu kan det ju vara så att det är ett vrak iof :grin:
Hade den varit närmare hade jag köpt den och sålt den i delar.
Här snackar vi riktig skotare, driftsäker och enkel maskin, kan starkt rekomendera då jag själv haft min i snart 15 år.
Den kommer oxå att säljas dock med markberedare och minst ett ton reservdelar.

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Välja mellan 868 och Teg 7000

Hema  
#133031 Denna vart inte dyr heller, men går väl knappast att jämföra en Kockums :)
http://www.blocket.se/vasterbotten/Stornalle_Skogstraktor_34822139.htm?ca=16&w=3
Bild

Fast nu kanske jag är rätt off topic..

Avatar Fallback

Re: Välja mellan 868 och Teg 7000

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#133138
Hema skrev:Denna vart inte dyr heller, men går väl knappast att jämföra en Kockums :)
http://www.blocket.se/vasterbotten/Stornalle_Skogstraktor_34822139.htm?ca=16&w=3
Bild

Fast nu kanske jag är rätt off topic..


Drog ett sånt vagn tidigare efter min 2wd MF 690. Kan lova att det gick tungt, mycket järn i det vagnet.

Avatar Fallback

Re: Välja mellan 868 och Teg 7000

Tobias,hellre än bra  
#136474 Har haft en mf robur 3 som påminner ganska mycket om tegen. var trevlig på sitt sätt. Körde aldrig fast med tom kärra. Däremot drog det inte så bra på berg å kana gärna i sidled. I branta nedförsbackar tryckte vagnen på så att bakhjulen va i luften å sen bar det av bara å sikta å hoppas på banden sluta snurra runt bakdäcken. (3 kvarts bandare)
Hade en kockum 836 2 axlad efter det var inte rolig i trängen men bra på vägen.
Har nu en blondin som jag skulle rekommendera istället för 868:an. Känns smidigare på något sätt. och går väldigt billigt.

Avatar Fallback

Re: Välja mellan 868 och Teg 7000

Polarbear  
#142570 Förbaskat trist men det verkar inte bli något av med 868:n :(
Efter att ha väntat på att få provköra maskinen ordentligt då jag var rädd om den och inte ville riskera att köra sönder något då den var tom på vatten och fläkten tog i remskivan förra gången jag tittade på den så hade vi gjort upp om ny provkörning då säljaren fyllt upp vatten och provat att den inte läckte så mycket. Men mitt under uppgjord provkörning säger sig säljaren ha sålt maskinen på telefon när jag sedan pratar med honom om att den gick riktigt fint förutom felet med vattenpumpen som jag tänkte fixa själv och därmed göra affär och ta den!!!??? Annars är det brukligt häromkring att man kollar med den förste köparen som är och tittar om han tar den då fler intresserade dykt upp...

Jaja riktigt trist då den gick fint och jag gillade den och bestämt mig för att ta den...
Ända hoppet är om denna andra köpare drar sig ur då han inte hämtat den ännu...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Välja mellan 868 och Teg 7000

totte  
#142580 Sicken skitstövel!

Avatar Fallback

Re: Välja mellan 868 och Teg 7000

Polarbear  
#142613 Ja nog har man hört talas om oseriösa köpare ibland, men oseriösa försäljare är nästan värre... :(

   TS
Avatar Fallback

Re: Välja mellan 868 och Teg 7000

Tobias,hellre än bra  
#142817 om det blir aktuellt för dig att köpa den igen pga att nuvarande köpare inte betalar eller dyl. Så pruta tills det gör ont. Det ska han ha.

Avatar Fallback

Re: Välja mellan 868 och Teg 7000

Polarbear  
#142853 Jo så jäkla trist när man gått och väntat på att få provköra den då jag annars var klar med att jag skulle ta den bara den gick bra och inget verkade ha tagit stryk av torrkörningen... Men man skulle tydligen ha struntat i det och bara provkört och om något hände då bara sagt att man inte var intresserad...
Är lite kluven, känns som jag verkligen vill ha den men samtidigt efter detta vete f-n bara för sättet man blev snuvad på den... Men men säljaren gör ju som han vill men som min bekante sa, han hade inte överlevt länge som bilförsäljare...
Har fått nys om en Stornalle som är till salu från en som jag vet är riktigt seriös så jag tror nästan att det får bli den även om 868n var den jag hellre ville ha, men förtroendet för säljaren försvann fortare än blixten efter detta så nu törs man ju inte lita ett dugg på vad han säger om maskin om den skulle bli kvar... Men jag tror nästan att han ångrade sig och vill behålla den, lite konstig historia om försäljningen som ändrat sig på dom två ggr jag pratat med honom... Eller så har han kanske lite dåligt samvete på vilket sätt han sålde den, vad vet jag... Men han står fortfarande kvar som ägare...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Välja mellan 868 och Teg 7000

Kse  
#142857 Har varit med om liknande historia på en markberedare jag var intresserad av, hade varit ute på annons i två omgångar på blocket. Slog en signal och fick ner priset redan på telefon. Skulle komma och provköra och allt var grönt. Två timmar senare ringer säljaren upp för det var på en maskinfirma, han säger att han sålt maskinen till en kund som dök upp. Lite skumt, tror han hade nån som varit halvintreserad tidigare och ringt och frågat om han skulle ha maskinen eller inte och kanske fick sälja till fullpris.

Avatar Fallback

Re: Välja mellan 868 och Teg 7000

Polarbear  
#142878 Ja det är så jäkla oseriöst...

   TS
Avatar Fallback

Re: Välja mellan 868 och Teg 7000

jrz  
#147581 😈

Avatar Fallback

Re: Välja mellan 868 och Teg 7000

Polarbear  
#147623 Då får jag väl gratulera jrz till köpet av vad jag förstår av ditt inlägg 868n jag kollade på...

   TS
Avatar Fallback

Re: Välja mellan 868 och Teg 7000

Polarbear  
#181501 Efter många turer står man till slut med en Teg 7000 på gården... Så nu är det bara till att börja öva på att svinga gripen ;)

   TS
Avatar Fallback

Re: Välja mellan 868 och Teg 7000

jrz  
#181587 Jag får gratulera till köpet!
Såg inte ditt inlägg förrän nu ang 868'an.
Det var absolut inte ja som köpte den. Ursäkta om det blev ngn missuppfattning!

Med vänlig hälsning, /Jrz

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).