Traktorer och processorer

Dubbelt Hydraulflöde Case IH 745 XL -1990

17 inlägg 11908 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dubbelt Hydraulflöde Case IH 745 XL -1990

Mattiases  
#63912 Undrar om det är någon som har byggt om en Case vad gäller hydraulik... (sammankopplat pumparna)
Pumpen ger ju inte så där värst flöde till tex en skogskran. Man får varva bortåt en 2000varv om det ska hända nått...
Iallafall på en större kran som den jag har av märket KTS-5,3.
Jag funderar på att koppla samman pumpen för yttre hydraulik + den för servon med en magnetventil när man sitter och kör kranen. Det ska enligt uppgift funka bra sägs det.
Är det någon som provat, så berätta gärna detaljer... annars får väl jag göra det när jag är färdig.

Är det viktigt att ha en separat retur med tro eller funkar dubbelv. uttaget bra som retur med tro?

MVH
Mattias



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Dubbelt Hydraulflöde Case IH 745 XL -1990

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#63927 Sätt en ordentlig pump på k-uttaget istället.

Avatar Fallback

Re: Dubbelt Hydraulflöde Case IH 745 XL -1990

Mattiases  
#63940 Nej jag är lite vrång där... Vill inte ha en massa extraslangar och tankar där när jag har kranen i trepunkten.
/Mattias

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dubbelt Hydraulflöde Case IH 745 XL -1990

Torparn79  
#63943 frontpump då..??
och ett eget system för kranen..

Avatar Fallback

Re: Dubbelt Hydraulflöde Case IH 745 XL -1990

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64088 Har en sån där själv och håller med om att dom har väääldigt dåligt med olja.Vet att det finns "piratpumpar" som man kan ersätta originalpumpen och på så vis få lite bättre kapacitet till 3punktlyften,men för att köra skogskran så rek. jag ändå en extra pump på kraftuttaget :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dubbelt Hydraulflöde Case IH 745 XL -1990

Mattiases  
#64673 Nja... provar man inte får man aldrig reda på något. Bara jag får lite mer tid så ska jag bygga om så jag får båda befintliga pumparna till traktorns uttag via en magnetventil. Och så blir det nog ett gränsläge på stolen, så när man snurrar stolen bakåt så påverkas gränsläget och magnetventilen styr båda pumparna till kranen. 8)

   TS
Avatar Fallback

Re: Dubbelt Hydraulflöde Case IH 745 XL -1990

erik__j  
#125409 är lite nyfiken hur det fungerar?

Avatar Fallback

Re: Dubbelt Hydraulflöde Case IH 745 XL -1990

stene 65  
#125422 Hej! har en valmet 305 som vi har monterat en elventil på funkar kanon! Det sitter en dubbelpump 36/25 när dom lirar ihop kör jag på förhöjd tomgång ca 1200-1300v. Ventilen köptes hos weimers hydralik i Eksjö.

Avatar Fallback

Re: Dubbelt Hydraulflöde Case IH 745 XL -1990

jaxho  
#125478 Hejsan! Detta verkar intressant! Har en valmet 505-83. Är det nån som har provat detta på en sån? Tydligen så är det viss smörjning som går via pumpen till styrningen, men om man har en elventil som man slår om bara när man kör kranen borde det väl funka, eller?

Avatar Fallback

Re: Dubbelt Hydraulflöde Case IH 745 XL -1990

sunemangs  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#146558 Detta låter intressant. Har en Case 956. Det är lite segt att köra lastaren. Hur gör ni detta ingrepp?

Avatar Fallback

Re: Dubbelt Hydraulflöde Case IH 745 XL -1990

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#146609 Är det frontlastare som menas så är det väl inte lämpligt att skifta bort styrningen vid användande.

Avatar Fallback

Re: Dubbelt Hydraulflöde Case IH 745 XL -1990

sunemangs  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#146645 Jaha de är så det funkar. Ok
Man sätter alltså en väljar ventil vid den ena pumpen och kör ner all olja i ett rör?

Avatar Fallback

Re: Dubbelt Hydraulflöde Case IH 745 XL -1990

jonko  
#146856 dom med valmet, som monterat den där ventilen, vill ha lite mera info och hur det är löst, vad för ventil, var den är placerad, om det är rör/slang... allt! tack... :)

Användarvisningsbild

Re: Dubbelt Hydraulflöde Case IH 745 XL -1990

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147319 Vad gäller case:arna så kan mycket väl pumpen vara sliten.
Åkte på att byta pga läckage på min 956:a, sura miner innan jag fått på den nya...
Helt ny traktor, vet inte om de nya pumparna har högre flöde än orginal iofs.
Min var bra sliten iaf, med lite drygt 4000 tim på mätaren.
Rätt enkelt att ta isär och kolla skicket.

Avatar Fallback

Re: Dubbelt Hydraulflöde Case IH 745 XL -1990

jonko  
#147454
MickeBM skrev:Vad gäller case:arna så kan mycket väl pumpen vara sliten.
Åkte på att byta pga läckage på min 956:a, sura miner innan jag fått på den nya...
Helt ny traktor, vet inte om de nya pumparna har högre flöde än orginal iofs.
Min var bra sliten iaf, med lite drygt 4000 tim på mätaren.
Rätt enkelt att ta isär och kolla skicket.


Häj Micke, med vänlig hälsning ssshte (J.Lehtinen)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).