Traktorn i skogen

PTO pump - MF 565

11 inlägg 6937 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

PTO pump - MF 565

volvo_buster  
#147328 Ända sedan den gamle grållens tid så har ju alltid MF varit "trånga" och bökiga vid PTO axeln. Mitt problem är att jag har handlat en Kesla Stegmatare och därför behöver jag få lite fart på oljan. Problemet är att den nya PTO pumpen inte får plats. Någon som har tips på hur man kan modifiera/bygga så att detta skulle fungera?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: PTO pump - MF 565

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147346 Skall du ha ngt i draget samtidigt? Finns PTO växellådor med förlängd hylsa men då är draget blockerat.

MVH
Morgan Nordin

Avatar Fallback

Re: PTO pump - MF 565

volvo_buster  
#147403 Tack Morgan,

Ja Keslan kommer att monteras på vagnen. Vi börjar bygga fästen imorrn till målstakarna men vi har inte klurat ut hur vi ska göra med PTOn ännu. Min pappa e Åsa-Nisse reinkarnerad så det löser sig nog hoppas jag ;) Tänkte bara om det fanns någon här inne av alla kluriga personer det finns som gjort detta innan

   TS
Avatar Fallback

Re: PTO pump - MF 565

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147426 Frontpump?

Bygga om dragstången - pump ovanpå draget - PTO axel mellan?

MVH
Morgan

Avatar Fallback

Re: PTO pump - MF 565

volvo_buster  
#147439 Sitter och letar efter en ny dragögla och det verkar som om Grene har den vi behöver. Det räcker med cirka 5 cm förlängning för att det hela ska klaffa. Modifierat jordbruksdraget en del

   TS
Avatar Fallback

Re: PTO pump - MF 565

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147496 Du tänker väl inte hänga huggarvagnen i lantbruksdraget?

MVH
Morgan

Användarvisningsbild

Re: PTO pump - MF 565

loppan  
#147508 Nä inte i jordbruksdraget bara använd hitchen.

Har samma bygnation på en MF 575 och då skar jag bort öglan på draget,åkte till skroten och skaffade en
beg m 60 bult som jag förlängre själva draget med.
Förlängde med ca 15 cm och då fick pumpen plats på axeln så att dragbalken på kärran inte tog i.

Avatar Fallback

Re: PTO pump - MF 565

volvo_buster  
#147529 Nej vagnen ska åka i hitchen så klart men på MF så får man modifiera själva lantbruks draget då PTO pumpen tar i. Det största problemet är att om man kommer till en backe eller sten som ska klättras över så behövs det ju plats. Ska prova med loppans tips om M60 bult, annars har vi varit inne på att svara en ny dragögla. Måste bara hitta en svarv som farsgubben känner sig bekväm med vad gäller att gänga en ny axel. Pratat med KTS och de har en ny längre ögla men då får man skära bort den gamla med fäste och allt.

Vi får se imorrn hur det går!

Tackar igen Morgan å Loppan

   TS
Avatar Fallback

Re: PTO pump - MF 565

volvo_buster  
#147598 Ny dragögla under tillverkning! Förlänger en nysvarvad ögla med 100mm. Min pappa hittade gamla dragöglor i smidesverkstan och vi kommer att svetsa dit en av dessa. Sen blir nästa projekt att bygga fästen till Kesla Stegmataren.

Kommer att lägga ut bilder om det finns intresse av att se bygget när det är klart?

Tanken är att jag ska hugga ihop mig till en traktor under vintern så vi får 4WD i skogen så pensioneras MF;en till att vara lastartraktor/vedmaskins drivare.

   TS
Användarvisningsbild

Prince Hydraulics PTO Pump

traktorz  
#148058 Prince gör unika hydraulpumpar i olika storlekar, där växellåda och pump är integrerade i ett mycket kompakt skal. Vi har själva importerat den minsta modellen till vårt grävaggregat och den fungerar exemplariskt.

Ref:


Bild
Bild
Senast redigerad av traktorz tis 29 nov 2011, 07:36, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: PTO pump - MF 565

jd6630  
#148063 finns ju många firmor som bygger hyd agg.
helt enligt dina spec.
bara o leta upp en i närheten så bygger dom ihop den som du vill, om du inte själv plockar ihop en av lösa delar

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).