Skördare

STORT aggregat.

52 inlägg 18750 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: STORT aggregat.

andan  
#146936 Han pratar om 28 tum tycker jag det låter som... 4,4 ton väger det visst... Som att ha en traktor i kranen ju...

Användarvisningsbild

Re: STORT aggregat.

rocky  
#146957
andan skrev:Han pratar om 28 tum tycker jag det låter som... 4,4 ton väger det visst... Som att ha en traktor i kranen ju...

Blir inte 28tum 70cm?

Användarvisningsbild

Re: STORT aggregat.

Cruiser_no1  
#146963 Jag kan ändå inte förstå varför man inte kan ha en 1470/480 el typ 590/7000.
Ja menar så förbaskat grovt kan det väl inte vara där nere. Jag menar jag har fått ner granar på över metern med LM7000et och det funkade ju fint! 7000 agget är ju jäkligt robust byggt!

Avatar Fallback

Re: STORT aggregat.

dexter  
#146995
Cruiser_no1 skrev:Jag kan ändå inte förstå varför man inte kan ha en 1470/480 el typ 590/7000.
Ja menar så förbaskat grovt kan det väl inte vara där nere. Jag menar jag har fått ner granar på över metern med LM7000et och det funkade ju fint! 7000 agget är ju jäkligt robust byggt!


Själva basmaskinen kan du ha men dom är mycke dyrare än en bandmaskin. Och de är grovt här, andra gallringen kan vara som en svensk slutavverkning, sen är grenarna fräska och otroligt sega!

   TS
Avatar Fallback

Re: STORT aggregat.

andan  
#147015
rocky skrev:
andan skrev:Han pratar om 28 tum tycker jag det låter som... 4,4 ton väger det visst... Som att ha en traktor i kranen ju...

Blir inte 28tum 70cm?



Jo, i filmen säger han 28 tum nånting, vilket ju är ca 70 cm....

Användarvisningsbild

Re: STORT aggregat.

loppan  
#147232 Varför lumpar man så mycket i roten? Såg ut som 30 cm en gång?

Avatar Fallback

Re: STORT aggregat.

dexter  
#151017
loppan skrev:Varför lumpar man så mycket i roten? Såg ut som 30 cm en gång?

Vild gissning, piloten "orkar inte" att första precisera svärdet till rotändan. Går väl fortare och baka med aggregatet och kapa :sad:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).