Traktorer och processorer

Valtra A72, montera smal stol?

52 inlägg 41008 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valtra A72, montera smal stol?

jonko  
#144360 Givetvis skall det komma bilder och info om allt som händer, det är bara det att allt går så trögt för mig... ja hinner inte med hälften av vad jag önskar...

Broms bak... nee, det är för "spännande" att köra baklänges så det kommer aldrig att ske.
Det skulle dock vara mycket behagligt med el handbroms...
Mf, deras "hus byggare" dom har det som möjlighet, och Mf är ju valtra i vissa fall...
http://www.ksplat.se/pdf/MF_skog.pdf

Ps. Om någon har klurat ut ett turbin kopplings kitt som bara är att lyfta i så köper jag det!

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valtra A72, montera smal stol?

jonko  
#146854
Bild


Bild


Bild


Med lite möda och besvär fick jag även hål i skiten, tog mig ju bara 2tim innan jag fattade att pelarborrens remskiva inte satt fast som den skulle! sen gick det att "mata".

Målas ikväll och monteras under veckan.

hittills är jag uppe i hela ca 200kr för jobb och material, visserligen kompis pris då...

Avatar Fallback

Re: Valtra A72, montera smal stol?

Gäddviken  
#146859 Snyggt , ska bli kul att se hur du fäster hydraulservospakarna i plåten

Avatar Fallback

Re: Valtra A72, montera smal stol?

jonko  
#146862 Faktiskt så tänkte jag inte fästa dem i plåten, utan i ett fäste enligt det som finns i reservdelskatalogen typ...

Däremot så är jag mera komfundersam över alla jävla slangar! hur än ja gör är dom ivägen och tidsfråga innan dom är runt hjulet!

Ska se bara ja får lite värme i oljan så de blir böjbara igen om jag inte kan hitta på någe skojj!

Användarvisningsbild

Re: Valtra A72, montera smal stol?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#146866 Mkt intressant tråd, jag har missat den pga felvisande rubrik.
Skulle det vara möjligt att ändra rubriken till: Smal stol, bakrutekil mm i jordbrukstraktor. ?

Avatar Fallback

Re: Valtra A72, montera smal stol?

Gäddviken  
#146867 Däremot så är jag mera komfundersam över alla jävla slangar! hur än ja gör är dom ivägen och tidsfråga innan dom är runt hjulet!

Håller med till 100% , jag har 2 till ramstyrningen , 2 grova dj.. till driften , 1 till broms , 3 till ventilpaketet , 1 elkabel o alla småslangar till servona

Avatar Fallback

Re: Valtra A72, montera smal stol?

jonko  
#146984
Gäddviken skrev:Håller med till 100% , jag har 2 till ramstyrningen , 2 grova dj.. till driften , 1 till broms , 3 till ventilpaketet , 1 elkabel o alla småslangar till servona


Du glömd å säga att hälften av dom kommer o-centrerat ut från traktorn å...

Jag har klurat på vissa ideer, skall se vad jag hittar på på lördag. nånting måste göras!
Jag har bara lyckats få av en! men vill inte ha av en till.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).