en del backar för kostnaden o en del ser skönheten i skonsamt behandlad skog o tar kostnaden för det o räknar med att ta igen det som vinst framöver.
allting har sin tid men helst för en stund sedan.
Anders_S skrev:Titta på tuben och du kommer mest troligt bli avskräckt.
jan larsson skrev:har gjort det o inte avskräcker det inte. små maskiner har definitivt sin plats, för efterfrågan finns.
en del backar för kostnaden o en del ser skönheten i skonsamt behandlad skog o tar kostnaden för det o räknar med att ta igen det som vinst framöver.
Uvskogen skrev:Känner igen hur du tänker, det finns andra värden som visar sig längre fram. Men har du funderat över alternativet fyrhjuling med band? Vill inte övertyga dig eller så, utan mer undrar hur du resonerat mellan dessa två alternativ.
ryared skrev:Hur har banden funkat för dig,inga knäckta drivaxlar eller så, jag menar det blir ju ganska mycket extra belastning. Hur tror det funkar om man har en driven vagn kan man köra med enbart driften eller tar det stopp?
axwell skrev:
Vill du ha stickvägsfritt, fundera på minitraktor, mer allsidig maskin finns nog inte !
ryared skrev:En till Uvskogen som jag glömde. Jag fattar nog inte det där du menade med nedväxlat. Om banden gör så att fyrhjulingen blir nedväxlad så blir den ju starkare, då är det väl ändå lättare att dra sönder drivaxlar, etc?
ryared skrev:Jag röjer ju en del snö med atv. I början på säsongen så har jag inga kättingar sen ju längre tiden går ju isigare blir det och då får jag sätta på kättingar. Hur funkar banden på is? Jag kan tänka mig att den drar lite mer bensin hur mycket ungefär tror du?
ryared skrev:Jag röjer ju en del snö med atv. I början på säsongen så har jag inga kättingar sen ju längre tiden går ju isigare blir det och då får jag sätta på kättingar. Hur funkar banden på is? Jag kan tänka mig att den drar lite mer bensin hur mycket ungefär tror du?